Jelenleg

15
látogatónk van

Magyar harckocsik !

6 éve 7 hónapja #249098 Írta: gONE_CLICKin
Megválaszolva: gONE_CLICKin
Igen, a megjelölt darabok nagy valószínűséggel mind forgástestek. Egyedül a kép jobb oldalán, a legnagyobb ellipszisekkel megjelöltekről tudnám elképzelni, hogy nem kör keresztmetszetűek, de azoknál sem valószínű.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Angelus1991ster

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249101 Írta: ZsoltHun76
Megválaszolva: ZsoltHun76
Bocsi ha volt már, de láttátok ezt már?

ftr.wot-news.co...imrod/

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249103 Írta: Rallyefan81
Megválaszolva: Rallyefan81

Kíváncsi lennék, hogy a V-3 belső részeiben ezek henger testek e. Csak megerősítésképp :)
Kiterített papírmakettes füzet szerkesztésénél kicsit ezen a részen elakadtam.

Szerintem:
A jobb oldalt elvileg a motor van a kuplungal (furcsálnám ha hengertestek lennének, bár a gyártástechnológia miatt akár. :scratch: keresztmetszet inkább ovális lehet), aztán kardántengely megy a váltóba/differenciálműbe. Onnan jobb-bal hajtás ,ismét kardánnal, jobb-bal hajtókerékhez szöghajtással.

Az íves karok szerintem a fékmechanizmus, gömbcsuklókkal. (Megállás/fordulás)
Vagy esetleg torziós rugó/lengéscsillapítás.

Oldalnézet nincs?
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Angelus1991ster

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249106 Írta: Angelus1991ster
Megválaszolva: Angelus1991ster

Kíváncsi lennék, hogy a V-3 belső részeiben ezek henger testek e. Csak megerősítésképp :)
Kiterített papírmakettes füzet szerkesztésénél kicsit ezen a részen elakadtam.

Szerintem:
A jobb oldalt elvileg a motor van a kuplungal (furcsálnám ha hengertestek lennének, bár a gyártástechnológia miatt akár. :scratch: keresztmetszet inkább ovális lehet), aztán kardántengely megy a váltóba/differenciálműbe. Onnan jobb-bal hajtás ,ismét kardánnal, jobb-bal hajtókerékhez szöghajtással.

Az íves karok szerintem a fékmechanizmus, gömbcsuklókkal. (Megállás/fordulás)
Vagy esetleg torziós rugó/lengéscsillapítás.

Oldalnézet nincs?

Azt tippeltem, hogy a részletgazdagabb baloldali rész a motor. :cheer:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249109 Írta: Rallyefan81
Megválaszolva: Rallyefan81

Kíváncsi lennék, hogy a V-3 belső részeiben ezek henger testek e. Csak megerősítésképp :)
Kiterített papírmakettes füzet szerkesztésénél kicsit ezen a részen elakadtam.

Szerintem:
A jobb oldalt elvileg a motor van a kuplungal (furcsálnám ha hengertestek lennének, bár a gyártástechnológia miatt akár. :scratch: keresztmetszet inkább ovális lehet), aztán kardántengely megy a váltóba/differenciálműbe. Onnan jobb-bal hajtás ,ismét kardánnal, jobb-bal hajtókerékhez szöghajtással.

Az íves karok szerintem a fékmechanizmus, gömbcsuklókkal. (Megállás/fordulás)
Vagy esetleg torziós rugó/lengéscsillapítás.

Oldalnézet nincs?

Azt tippeltem, hogy a részletgazdagabb baloldali rész a motor. :cheer:


Furcsálnám, mert akkor nem értelmes a jobb oldali egység.
A hajtás viszont annyiban kérdéses, hogy a két nagykerék közül melyik hajt(sic)...
A sarló alakú holmi meg lehet irányítókar (kormányzás) is. Mivel elvileg tud menni lánc nélkül is, valamint kormányozható. :scratch: :dry:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Angelus1991ster

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249113 Írta: Filler1
Megválaszolva: Filler1

Kíváncsi lennék, hogy a V-3 belső részeiben ezek henger testek e. Csak megerősítésképp :)
Kiterített papírmakettes füzet szerkesztésénél kicsit ezen a részen elakadtam.
Figyelem: Spoiler!

Szerintem:
A jobb oldalt elvileg a motor van a kuplungal (furcsálnám ha hengertestek lennének, bár a gyártástechnológia miatt akár. :scratch: keresztmetszet inkább ovális lehet), aztán kardántengely megy a váltóba/differenciálműbe. Onnan jobb-bal hajtás ,ismét kardánnal, jobb-bal hajtókerékhez szöghajtással.

Az íves karok szerintem a fékmechanizmus, gömbcsuklókkal. (Megállás/fordulás)
Vagy esetleg torziós rugó/lengéscsillapítás.

Oldalnézet nincs?

Azt tippeltem, hogy a részletgazdagabb baloldali rész a motor. :cheer:


Furcsálnám, mert akkor nem értelmes a jobb oldali egység.
A hajtás viszont annyiban kérdéses, hogy a két nagykerék közül melyik hajt(sic)...
A sarló alakú holmi meg lehet irányítókar (kormányzás) is. Mivel elvileg tud menni lánc nélkül is, valamint kormányozható. :scratch: :dry:


Mind a négy nagykerék hajtva, alul baloldalt van csak megrajzolva. A motor-váltó inkább egy tengely szerintem, mint egy váltó-diffi kimenet. Eszméletlen bonyolult.... :whistle:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249131 Írta: Rallyefan81
Megválaszolva: Rallyefan81

Figyelem: Spoiler!


Mind a négy nagykerék hajtva, alul baloldalt van csak megrajzolva. A motor-váltó inkább egy tengely szerintem, mint egy váltó-diffi kimenet. Eszméletlen bonyolult.... :whistle:


De a baloldali egységből jön ki két kardán. :scratch:
És, ha itt a hajtást hivatottak demonstrálni ,akkor a motor csak skicc lesz.
Valamint, ha abból indulunk ki,hogy motor hátul , váltó elöl, akkor megint csak.... :whistle:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Angelus1991ster

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja - 6 éve 7 hónapja #249133 Írta: Angelus1991ster
Megválaszolva: Angelus1991ster

Karika által anno 2,5 hónapja posztolt V-3 metszet alapján ( #241584 ) (Szerintem a metszet a két piros vonal közé tehető.)
Bal oldalt lehet az ülés,a kormánykarok valamint a váltó a jobb oldali közlekedés (?) elve miatt.

Viszont egy másik orosz forrásos posztolt képnél meg jobb oldalt van az ülés, a fék, és a váltó stb.
Ez a változat az Angliába szállítandó V-3 változat rajza lenne? Ahol meg bal oldali közlekedés van?



Forrás:
www.wotinfo.hu/...241584

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249136 Írta: Rallyefan81
Megválaszolva: Rallyefan81
1941. július 6-án új közlekedési rend lépett életbe Magyarországon: bevezették a jobboldali közlekedést. ;)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Toydolls2

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249140 Írta: Angelus1991ster
Megválaszolva: Angelus1991ster

1941. július 6-án új közlekedési rend lépett életbe Magyarországon: bevezették a jobboldali közlekedést. ;)

Azt hittem a rendelet előtt volt egy "alkalmazkodós" időszak a 30-as években és aközben már áttértek a bal oldali vezetőüléses járművek gyártására.

Kiragadott szöveg forrása: Magyar Királyi Honvédség hazai gyártású páncélosai 1914-1945 c. könyv 107-108 oldal.


Ahogy írtátok V-3-ban ezek szerint hátul volt a motor, amit nagyvonalakban rajzoltak le. Elől meg a váltó rész.

Kiragadott szöveg forrása: Magyar Királyi Honvédség hazai gyártású páncélosai 1914-1945 c. könyv 108. oldal.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Rallyefan81

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249149 Írta: Filler1
Megválaszolva: Filler1

Figyelem: Spoiler!


Mind a négy nagykerék hajtva, alul baloldalt van csak megrajzolva. A motor-váltó inkább egy tengely szerintem, mint egy váltó-diffi kimenet. Eszméletlen bonyolult.... :whistle:


De a baloldali egységből jön ki két kardán. :scratch:
És, ha itt a hajtást hivatottak demonstrálni ,akkor a motor csak skicc lesz.
Valamint, ha abból indulunk ki,hogy motor hátul , váltó elöl, akkor megint csak.... :whistle:


Érted jöttünk elvtárs, nem ellened. :spaz:
A motor szokott egy tengelyes kimenettel rendelkezni. ( mást még nem láttam)

Mellékletek:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Toydolls2, Rallyefan81, Angelus1991ster, Leopardusz, MegaJani

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249150 Írta: Rallyefan81
Megválaszolva: Rallyefan81

Figyelem: Spoiler!


Mind a négy nagykerék hajtva, alul baloldalt van csak megrajzolva. A motor-váltó inkább egy tengely szerintem, mint egy váltó-diffi kimenet. Eszméletlen bonyolult.... :whistle:


De a baloldali egységből jön ki két kardán. :scratch:
És, ha itt a hajtást hivatottak demonstrálni ,akkor a motor csak skicc lesz.
Valamint, ha abból indulunk ki,hogy motor hátul , váltó elöl, akkor megint csak.... :whistle:


Érted jöttünk elvtárs, nem ellened. :spaz:
A motor szokott egy tengelyes kimenettel rendelkezni. ( mást még nem láttam)


Bocs, félreértettem. :oops:

Dettó ezt vàzoltam fel. :)
A "4WD" része nem volt világos. :)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Filler1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja - 6 éve 7 hónapja #249176 Írta: Karika
Megválaszolva: Karika

Viszont egy másik orosz forrásos posztolt képnél meg jobb oldalt van az ülés, a fék, és a váltó stb.
Ez a változat az Angliába szállítandó V-3 változat rajza lenne? Ahol meg bal oldali közlekedés van?



Forrás:
www.wotinfo.hu/...241584

Igen, ez a rajz az első V-3 változatot reprezentálja, ami végül a Szovjetunióban kötött ki. De amúgy a vezetőülést kis átszerkesztéssel át lehetett rakni a másik oldalra, és át is rakták eszerint a kép alapján.



Valószínűleg a rajz egy korai tervrajzot vett alapul, ahol még a másik oldalon volt a sofőr.

Amúgy itt egy oldal metszet, ez talán segíthet:


legelöl (baloldalt) kormányzó kuplungok, majd difi a sebváltóval együtt, majd a motor mellett a főkuplung, a nagy doboz ugyebár a motor, végül radiátor a jobboldalon a szélén.

Bár ez a rajz felül egy végül meg nem épült változatról készült, a magyar V-3 és végül is a V-4 is ezen az elven működött. Csak a magyar V-4-be már egy jóval nagyobb V8-as került a soros hathengeres motor helyett.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Toydolls2, Rallyefan81, Angelus1991ster, MegaJani

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 7 hónapja #249177 Írta: Rallyefan81
Megválaszolva: Rallyefan81
Csak egy kicsi szakmai apróság:
A radiátor megjelölést az angolok használják, nálunk a vízhűtő az elfogadottabb. :) a németeknél szintén. shaking
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Toydolls2, Karika, MegaJani

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

6 éve 6 hónapja - 6 éve 6 hónapja #249849 Írta: Angelus1991ster
Megválaszolva: Angelus1991ster

Kicsit paint-eltem. :)
Zenehallgatás közbeni unaloműzés, hamár Karika posztolja a "drogomat" (bármi számomra új infómorzsa a magyar harcjárművekről) ez esetben. :troll:
Megkell egyszer tanulnom a 3D-s rajzolást.

U.I.: A motor és váltó rész színei nem egyeznek az oldal és felülnézeti képeknél.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Karika, Rallyefan81, holczermate, MegaJani, 19287d58816f35754c4393db64367f89

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2024 WOTINFO. Minden jog fenntartva.