Próbaképp megint feltettem és azt kell mondjam, SZÁMOMRA most már egyértelműen jobb mint a WoT.
Ami leszögeznék, kizárólag PvE módban játszom, a PvP tökéletesen hidegen hagy, ez jórészt a WoT-nak köszönhető, illetve hogy gyakorlatilag senki nem játszik PvP módban, mivel nincs elég ember és sokat kell várni. Ugyanazt el lehet érni kényelmesebben és frusztráció nélkül PvE módban is, csak kicsit lassabban, ergo minek szenvedjek.
Szóval a játék jelenlegi állapota:
Grafika. Eszméletlen szép még mindig a játék, ráadásul most kapott egy kis tuningot is, a tankok iszonyat részletesek lettek mind a garázsban, mint a pályákon. A lövések után a por a tank körül, az ágyúból kijövő gázok, az időjárási viszonyok (hóvihar, homokvihar), a robbanások mind mind iszonyat élethűek.
Fizika: pro és kontra is. A kerekes járművek még mindig irányíthatatlanok nagy sebességnél, de felborulni szerencsére nem lehet. Ellenben a tankoknak érződik a tömege, reálisak a sebességek, a Leopard 2-vel simán mész 70-el, ha hagyod felgyorsulni.
Játékmenet. Nincs gold ammo, reális lőszerek és tulajdonságok vannak. Minden ami szem szájnak ingere, APFSDS, HESH, APCR, APDS, AP-I, HEAT, HEP, PELE, ATGM... soroljam még?
Elsőre soknak tűnik, de nem az, könnyen meg lehet szokni. Lényegében itt is AP, HE, HEAT / HESH, ATGM van, csak országonként változó típussal, de nagyjából megegyező karakterisztikával.
A camo rendszer nagyon jó, minél tovább lősz egy adott pontról, annál jobban csökken a camod. Persze itt is vannak láthatatlan TD-k, néha durvábban mint a WoT-ban, de ez a rendszer kiszámíthatóbb.
Átdolgozták az auto loader rendszert, és imádom. Itt úgy néz ki, hogy mondjuk a tárban 4 lőszer van. Lövések közötti intraclip idő legyen 2 másodperc (ez persze változó), akkor a teljes tárat 8 másodperc alatt lövöd ki. DE. Minden kilőtt lövedéket, ha nem lősz, azonnal elkezdi betölteni. Egy töltés szintén példaként legyen 6 másodperc. Vagyis, a teljesen üres tárat 24 másodperc alatt tölti újra, viszont amint egy lőszert betöltött, azonnal lőhetsz. Így nincs az, mint a WoT-ban, hogy a tár kilövése után mehet a bújkálás 30-50 másodpercig; onnantól a tankod 6 másodperc reload mellett használható. Aztán ha nincs célpont, vagy épp átmozogsz, addig 24 másodperc alatt betölti a négy lőszert, és megint lesz egy 8 másodperc alatt kilőhető 'burst' sebzésed. Ergo szituációnak megfelelően választhatsz: kiosztasz 8 másodperc alatt 1600 sebzést, és vársz 24 másodpercig vagy 6 másodpercenként 400-at de azt stabilan hozod.
Páncél: na ezt imádom a legjobban benne. Az elején még a klasszik páncélok vannak, ám tier VII-től már jönnek az ERA rendszerek, később az APS rakéta elhárítók, ergo minden olyan dolog, ami a modern páncélosokon megvan. És működnek, nagyon is. A hull down itt is kötelező, bármikor tudsz egy Challengerrel 10k sebzést megfogni hulldownban, ha mellé ott az APS akkor még az ATGM-ek is lepotyognak melléd. A heavy tank, itt heavy tank. Flankelni szinte mindig kötelező, bár a TD-k azért szeretik átvinni őket szemből, csak tudni kell célozni. Ja igen, célzás, ahova lősz, az oda fog menni, nincs a WoT féle szélsőséges szórás. A német, brit tankok azért pontosabbak, mint az oroszok, azok viszont nagyobbat ütnek.
PvE küldiknek 4 módja van, easy, medium, hard, extreme. Easynél semmi extra, mediumnál +50% XP és credit, Hardon +100%, extreme-et még nem mentem, gondolom ott 200%. Tapasztalatom alapján a mediumot éri meg a legjobban játszani mégpedig amiatt, hogy ezek a meccsek viszonylag gyorsak (5-8 perc), 90%-ban nyeritek őket. A hard érdekes, ugyanis ott olyan szinten gyorsan respawnol az ellen, hogy csapatmunka nélkül lehetetlen nyerni. Kicsit sarkítva, de több hard PvE meccset veszítettem el botok ellen mint a WoT-ban PvP-t
A botoknak ugyanis nem számít semmi, neki nem kell figyelni a HP-ra 5-6 tankkal berohan a cap circle-be és megnyeri a meccset, ha nálatok nincs scout. Ha magányosan előremész, olyan szinten szed szét ATGM (rakéta) spammel, hogy öröm nézni. Úgyhogy medium.
Árak: a WoT-hoz képest durvábbak a tankok árai, DE a bejövő pénz is. Érdemes egy prémtankot tartani, ami lehet akár low tier is, sokszor belogolásért osztogatják, úgyhogy még rá sem kell költeni. De ki lehet fogni ilyen 1000 forintos ajánlatokat, az is megéri. A másik opció, hogy szintén belogolásért járó goldból az egyik kedvenc tankodat félig prémmé teszed. Több bevétele lesz, mint simaként és megmarad mint kedvenc tank. Prémium accountot szintén dobálja hozzád a játék, napi PvE challenge-ért kapható ládákban szokott lenni 3 és 7 napos, amit BÁRMIKOR ellőhetsz, nem évül el és nem lép érvénybe, mint a WoT-ban. Kredit és XP boost is ládákból jön, szintén gyűjthető. Nálam a VII-es prémium Merkava átlagosan 100k + kreditet hoz egy medium meccsen, boostok nélkül. Ezzel eléggé stabilan lehet bevételt farmolni. Ha minden el van lőve, akár 2-3-400k is összejöhet, a rekordom talán 500.000 volt. Egy meccsért. Egy sima tier VII-es tank ára 6 milla körül van.
Sokszor van leárazás, a már említett Merkava-t 50%-al olcsóbban vettem a logolásért kapott goldból. 5500 gold helyett volt 2250. Mintha a WoT-ban egy Panther 88-at kaptam volna ingyen. Nem rossz.
Negatívumok: ATGM spam. Hard módban az AI iszonyat mód tud szopatni, amikor észrevesznek és a semmiből kapsz 3-4-5 rakétát, ami leszedi a HP-d 70%-át. Főleg azok az ATGM rendszerek a szopatósak, amik felülről találnak el (Swingfire pl.). Van ugyan tier VIII-tól APS rendszer (rakéta elhárítás, Trophy, ARENA stb.) de ezek sem tudják az összes rakétát megfogni. Úgyhogy hard modeban okosan, ha nem akarsz 10-ből 1 meccset nyerni a gép ellen.
A fizikát már említettem, olyan amilyen, de lényegesen jobb, mint volt. A kerekes járműveket külön élmény megtanulni kezelni, gyakran fogtok vele nekimenni mindennek. Picit sajnálom, mert a LAV széria nekem nagy kedvencem, de azért tanulható.
Közösség mint olyan szinte nincs is, PvE módra kb. 60 ember szokott várakozni, de tier 5-6 fölött 30-40 másodpercnél többet nem szoktam várni. A chat detto WoT, anyázás ilyesmi alap.
A parancsnok rendszert most épp átdolgozták, és a közösség és szerintem is borzalmas lett. A legénység maradt, minden tankra új legényeket kapsz, akiknek 2 skillt adhatsz, amik ugyanazok kb. mint a WoT-ban, és természetesen XP-t kapnak és abból lesz a szintlépés. A parancsnokok szabadon áttehetők bármiből bármibe, nem kell képezni. Nekik most egy ilyen labirintus skill fájuk lett, borzalmas XP sink és szánalmas megoldás end game contentnek. Van egy olyan érzésem, hogy ez változni fog.
Nagyjából ennyi, ha valaki nem játszott vele és érdekli még valami, írjon nyugodtan.