Jelenleg 103 vendég és nincs Tag online
Figyelem: Spoiler!Hogy mi váltja ki az arty gyűlöletet? Tényleg nem érted? Hagy magyarázzam el neked.
Az arty elvileg a campfest feltörésére van, hogy megbüntessék azt, aki egy helyben áll valahol a front mögött, hogy rákényszeritsék a mozgásra. Ez érvelés (camp megtörése) több helyen is hibás. Miért? Egyrészt, mert azokat a tankokat, akik kisfiús dacból nem mennek előrébb harcolni, hogy valami hasznuk is legyen, nem fogják látni. A front kb középen van a pályán, de a Tiger 2, aki már meccs elején megmondta, hogy nem fog egy Defender ellen harcolni, nos, őt a büdös életben nem fogja lőni a tüzér, mert nem lesz spoton. Tehát pont azokat nem tudja "megbüntetni" a passziv játékért, akiket kellene.
Továbbá.
Aki kurva hülye a játékhoz, az az is marad, akár van arty, akár nincs. HEspammer Jóska akkor is A1-ben fogja várni a halált, ha van tüzér, ha nincs. Ezen SEMMI nem fog változtatni.
Kit fog igy lőni az arty? Azt akit lát, aki elől van (vagy a spot után is egy helyben álló bokorrecska td-ket). Az vegytiszta utálat a férgek miatt leginkább abból ered, hogy ül a játékos a tankjában, harcol a túlerő ellen, okosan forgatja a tankját, hirtelen, de apró rángatásokkal pattint, miközben abálja a népet és nézi, ahogy elolvad a csapat körülötte. De ő tartja magát. Dpm, armor, hull down, track, spot... bevet, amit csak tud, hogy nyerjen. Ap, gold, HE, mikor melyik kell, de tartja magát. Fogy a hp, ajjaj, flankelnek, de poziciót vált és még mindig tartja magát. Van esély nyerni.
A túloldalt mi történik?
Ehh... holnapra esőt mond... akkor még ma lemegyek a boltba. Hú, betöltött ez a szar. Na nézzük. Jéé, az a Super Conqueror még mindig él? A hülye... egy klikkelés éééés.... DIRR 500 damage.
SC
Fú, az IS7-tel nehéz volt elbánni, de sikerült, már csak ketten vannak.... MIAFASZ? Lánc, ágyú, töltő, el vagyok kábitva, lerohannak... és vége.
Ha pedig mégis túléli ezt a srác, akkor is vége, mert ráállt az arta. Az egyik lehetősége, hogy folytatja a harcot jelentősen kisebb eséllyel a győzelemre vagy elmenekül valami fedezékbe és vár az ellenfélre, akinek nem lesz nehéz dolga, hiszen tudja, hogy az SC hol bújkál.
Egyetlen kurva klikkelés tönkre vághat egy Ásznak kinéző kört és a mélyenszántó gyűlölet valódi oka, hogy ezt egy olyan játékos is megteheti (és megfogja tenni), akinek semmi érzéke a játékhoz. Ő a HEspammer Jóska a 60TP-ben, aki most kegyetlen bosszút áll a többieken, amiért nem hagyják nyerni... Igaz, hogy egy kaktusz elveri sakkban, de nem számit, mert van a játékban egy olyan tankosztály, amihez majdnem hogy semmi tudás nem kell, mert két dolgot csinálsz összesen. Mozgatod az egeret és kattintasz. Mindezt úgy, hogy semmi esélye az ellenfélnek arra, hogy visszalőjön.
Maga az arty generálja azt, ami ellen létrehozták. A kigyó a saját farkába harap. Nézzünk már meg egy Prokhorovkát ha nincs arty. Mennyivel többen mennek középre vagy támadnak gyakrabban. Gleccser? Erlenberg? Live Oaks? Malinovka? Westfield meg a többi? Hull down tankod van? Akkor basszad meg magad, mert 3 arty ellen nem fogod használni. Lassú heavy tankod van? Akkor is, mert már azelőtt meglőnek, mielőtt elérnél az első harcérintkezési poziciódba, lásd Gleccser.
Igazi noskill osztály és lehet itt azzal védekezni, hogy de hát játssz artyval és akkor megtudod hova kell állni, hogy ne lőjön meg? Na ne mond, tesó. Majd biztos bujkálok kertek alatt, házak mögött és remegek sziklák tövében. Abban hol a játék?
De hát nem mindig talál be! Nagyszerű. Képzeld én sem, tankban ülve. Mégsem tudom elkábitani az ellenfelet ha csak a közelébe lövök és a moduljait/legénységét sem csapom ki méteres mellélövésekkel.
Számomra egy undoritó féreg osztály, aminek szó szerint semmi haszna a mostani metában, ahol a legnagyobb böszme td-k is azonnal váltanak repeszre ha nem birnak sebezni. Nekik legalább vissza lehet lőni. Általában.
Szerk: majd kihagytam. Ebr-ek? Rohangászik, mint egy csótány, eltalálni nehéz, megic armor beugrik a lövedék elé és többet tart spoton, mint három másik light együtt. Kinek jó ez? Ó persze, hogy az artynak... csótány segit a féregnek, igazi szimbiózis.
Az általad leírt jelenségeket nem vitatva, ugyanakkor a benne lévő érzelmi töltettel nem egyetértve, ez az érem egyik oldala, ami neked a te játékstílusodból adódóan a legtöbb problémát okozza.
Figyelem: Spoiler!De vannak más játék helyezek is, ahogy a kemp se feltétlen és kizárólagosan a második-harmadik vonalba való rejtőzködést takarja. Arra valóban teljesen helytálló amit írtál.
De mi van például amikor a Super Conqueror-al elmész med oldalra, mert ott van HD-od? Ott állok a kisebb kaliberű ágyúmmal, amivel a HE-t is csak benyeled a tornyoddal sebződés nélkül. Mögötted ül a TD vagy további med támogatás, és hiába vagyunk számbeli fölényben, te tartod az oldalt, miközben mi tehetetlenek vagyunk! A túloldalunk lassan elfogy, én meg választhatok, hogy megrohanjam a túloldalon azóta már fölénybe került túlerőt. Vagy vezessek rohamot ellened, hogy a mögötted ülők szépen levadásszanak, vagy akkora veszteséget okozzanak, amivel a létszámfölényünk semmissé válik? Vagyis ott ülök a csatában, ahol köszönhetően a tornyodnak választhatok a vesztés módjáról, ha nincs arty, aki téged kimozdítana. És akkor most helyettesítsünk be téged Ödön Bödönnel, aki amúgy ezt a nem nagy tudást igénylő helyzetet felismerte, és akár némi túlzással ki is mehet vacsorázni, elég annyira kidugni a tornya tetejét, hogy mi spot alatt legyünk.
Vagy mit csinálok, amikor már kevés vagyok a túlerő ellen, de tartani kellene az oldalunkat, mert a túloldal számbeli fölénye ellenére megakadt, vagy nem tud áttörni. Ha van mögöttem arty támogatás, az pont elég arra, hogy ügyeskedve, forogva, páncélt rázva megoldjam. De kell a segítség.
Mi van amikor vesztésre állunk, de van egy jó heavy, aki ügyeskedik, forog és a végén ketten lehozzuk, sőt a 6k+-t sebző heavy a végén rámír, hogy mennyire kellettem a győzelemhez és köszöni a supportot. Ha ott nincs ary simán vesztünk, mert akármennyire is ügyes volt, bedarálták volna.
Vagy mi van azon a Prohorovkán, ahol nincs arty, de a TD-k annyira tudják fogni az oldalakat, hogy kiüljük semmittevéssel az egészet, és az veszít aki elsőre kezdeményez. A bokorból, spotolatlanul szednek szét a TD-k.
És mi van akkor, amikor a spotolatlan TD-k ugyanúgy rommá lőnek, mint az arty. Ahhoz kb. ugyanaz kell. Menj egy bokorba, várd a spotot és lődd be a peakdmedet, ala régi arty rendszer. Amit ugyan túlélek, de pont ott vagyunk mint régen az artikkal. Marad jobb esetben 40, rosszabban 25-30% hp-m, amivel már egy traddel 1 lövésesre fogyok. Onnantól ugyanúgy passzivitásra vagyok ítélve.
Amire rá akarok világítani, hogy ezek mind szituáció függő dolgok. Nem lehet mindig flankelni, és nem lehet mindig valahogy máshogy megoldani, különösen a mostani felgyorsult metában. Azt vitatni, hogy vannak szituációk, amikben igenis szükséges az arty felesleges, mert ugyanolyan tény, mint a futrinkák problémái vagy az, hogy 3 arty sok egy csatában.
Ahogy az is tény, hogy a PvP játékok alapelve a kő-papír olló elvre épülnek, ha pedig belenyúlsz az egyik elembe, az automatikusan új irányt és új egyensúlyi állapotot eredményez. Az arty nerf óta a TD-k peakdmg szerepe felértékelődött, sőt, egyes Heavyk esetében is elment a WG abba az irányba, hogy nagy kaliberű, peakdmger ágyúkat kezdett felpakolni. Nem nehéz innen kitalálni, hogy a következő osztály amire fel fog kerülni az a MED-ek lesznek, ha tovább gyengítjük, vagy megszüntetjük az artykat. Vagyis nem leszünk vele érdembe előrébb, csak más lesz. Peakdmer mindig lesz. Kemp/beásott pozíció, ami ellen kell ellenszer, mindig lesz.
A futrinkák is alapvetően azért lettek bevezetve, mert a lightok már túlságosan is uralni tudták a passzív spotjukkal a térképek egy jó részét, ami ugyanúgy passzivitást eredményezett mindkét oldalon, egyfajt viewrange harccá változtatva a játékmenetet az erre alkalmas pályákon.
Összességében szerintem a futrinka nélküli idők rendszerének finomítása, optimalizálása sokkal ideálisabb lett volna. Viszont a tömeg nyomására egy sokkal nagyobb követ dobtunk be a vízbe, ami így sokkal nagyobb hullámokat is gerjesztett és most már 1 helyett 3 problémás osztályunk van (arty, futrinka, peakdmegr TD-k). Ezért sokkal jobb lenne első körben a finomhangolás felé menni, amit viszont a zsigeri gyűlölet lehetetlenné tesz, ezzel kikényszerítve olyan dolgokat, amitől jelenleg az átlag, tömegbázist adó játékosok számára csak frusztrálóbb lesz a játék, ami hosszú távon nem jó senkinek se. A lokális gondolkodás helyett a globális mindig célravezetőbb lenne meglátásom szerint.
Még egyszer hangsúlyozva, hogy az általad leírt problémákkal egyébként egyetértek.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Figyelem: Spoiler!Hogy mi váltja ki az arty gyűlöletet? Tényleg nem érted? Hagy magyarázzam el neked.
Az arty elvileg a campfest feltörésére van, hogy megbüntessék azt, aki egy helyben áll valahol a front mögött, hogy rákényszeritsék a mozgásra. Ez érvelés (camp megtörése) több helyen is hibás. Miért? Egyrészt, mert azokat a tankokat, akik kisfiús dacból nem mennek előrébb harcolni, hogy valami hasznuk is legyen, nem fogják látni. A front kb középen van a pályán, de a Tiger 2, aki már meccs elején megmondta, hogy nem fog egy Defender ellen harcolni, nos, őt a büdös életben nem fogja lőni a tüzér, mert nem lesz spoton. Tehát pont azokat nem tudja "megbüntetni" a passziv játékért, akiket kellene.
Továbbá.
Aki kurva hülye a játékhoz, az az is marad, akár van arty, akár nincs. HEspammer Jóska akkor is A1-ben fogja várni a halált, ha van tüzér, ha nincs. Ezen SEMMI nem fog változtatni.
Kit fog igy lőni az arty? Azt akit lát, aki elől van (vagy a spot után is egy helyben álló bokorrecska td-ket). Az vegytiszta utálat a férgek miatt leginkább abból ered, hogy ül a játékos a tankjában, harcol a túlerő ellen, okosan forgatja a tankját, hirtelen, de apró rángatásokkal pattint, miközben abálja a népet és nézi, ahogy elolvad a csapat körülötte. De ő tartja magát. Dpm, armor, hull down, track, spot... bevet, amit csak tud, hogy nyerjen. Ap, gold, HE, mikor melyik kell, de tartja magát. Fogy a hp, ajjaj, flankelnek, de poziciót vált és még mindig tartja magát. Van esély nyerni.
A túloldalt mi történik?
Ehh... holnapra esőt mond... akkor még ma lemegyek a boltba. Hú, betöltött ez a szar. Na nézzük. Jéé, az a Super Conqueror még mindig él? A hülye... egy klikkelés éééés.... DIRR 500 damage.
SC
Fú, az IS7-tel nehéz volt elbánni, de sikerült, már csak ketten vannak.... MIAFASZ? Lánc, ágyú, töltő, el vagyok kábitva, lerohannak... és vége.
Ha pedig mégis túléli ezt a srác, akkor is vége, mert ráállt az arta. Az egyik lehetősége, hogy folytatja a harcot jelentősen kisebb eséllyel a győzelemre vagy elmenekül valami fedezékbe és vár az ellenfélre, akinek nem lesz nehéz dolga, hiszen tudja, hogy az SC hol bújkál.
Egyetlen kurva klikkelés tönkre vághat egy Ásznak kinéző kört és a mélyenszántó gyűlölet valódi oka, hogy ezt egy olyan játékos is megteheti (és megfogja tenni), akinek semmi érzéke a játékhoz. Ő a HEspammer Jóska a 60TP-ben, aki most kegyetlen bosszút áll a többieken, amiért nem hagyják nyerni... Igaz, hogy egy kaktusz elveri sakkban, de nem számit, mert van a játékban egy olyan tankosztály, amihez majdnem hogy semmi tudás nem kell, mert két dolgot csinálsz összesen. Mozgatod az egeret és kattintasz. Mindezt úgy, hogy semmi esélye az ellenfélnek arra, hogy visszalőjön.
Maga az arty generálja azt, ami ellen létrehozták. A kigyó a saját farkába harap. Nézzünk már meg egy Prokhorovkát ha nincs arty. Mennyivel többen mennek középre vagy támadnak gyakrabban. Gleccser? Erlenberg? Live Oaks? Malinovka? Westfield meg a többi? Hull down tankod van? Akkor basszad meg magad, mert 3 arty ellen nem fogod használni. Lassú heavy tankod van? Akkor is, mert már azelőtt meglőnek, mielőtt elérnél az első harcérintkezési poziciódba, lásd Gleccser.
Igazi noskill osztály és lehet itt azzal védekezni, hogy de hát játssz artyval és akkor megtudod hova kell állni, hogy ne lőjön meg? Na ne mond, tesó. Majd biztos bujkálok kertek alatt, házak mögött és remegek sziklák tövében. Abban hol a játék?
De hát nem mindig talál be! Nagyszerű. Képzeld én sem, tankban ülve. Mégsem tudom elkábitani az ellenfelet ha csak a közelébe lövök és a moduljait/legénységét sem csapom ki méteres mellélövésekkel.
Számomra egy undoritó féreg osztály, aminek szó szerint semmi haszna a mostani metában, ahol a legnagyobb böszme td-k is azonnal váltanak repeszre ha nem birnak sebezni. Nekik legalább vissza lehet lőni. Általában.
Szerk: majd kihagytam. Ebr-ek? Rohangászik, mint egy csótány, eltalálni nehéz, megic armor beugrik a lövedék elé és többet tart spoton, mint három másik light együtt. Kinek jó ez? Ó persze, hogy az artynak... csótány segit a féregnek, igazi szimbiózis.
Az általad leírt jelenségeket nem vitatva, ugyanakkor a benne lévő érzelmi töltettel nem egyetértve, ez az érem egyik oldala, ami neked a te játékstílusodból adódóan a legtöbb problémát okozza.
Figyelem: Spoiler!De vannak más játék helyezek is, ahogy a kemp se feltétlen és kizárólagosan a második-harmadik vonalba való rejtőzködést takarja. Arra valóban teljesen helytálló amit írtál.
De mi van például amikor a Super Conqueror-al elmész med oldalra, mert ott van HD-od? Ott állok a kisebb kaliberű ágyúmmal, amivel a HE-t is csak benyeled a tornyoddal sebződés nélkül. Mögötted ül a TD vagy további med támogatás, és hiába vagyunk számbeli fölényben, te tartod az oldalt, miközben mi tehetetlenek vagyunk! A túloldalunk lassan elfogy, én meg választhatok, hogy megrohanjam a túloldalon azóta már fölénybe került túlerőt. Vagy vezessek rohamot ellened, hogy a mögötted ülők szépen levadásszanak, vagy akkora veszteséget okozzanak, amivel a létszámfölényünk semmissé válik? Vagyis ott ülök a csatában, ahol köszönhetően a tornyodnak választhatok a vesztés módjáról, ha nincs arty, aki téged kimozdítana. És akkor most helyettesítsünk be téged Ödön Bödönnel, aki amúgy ezt a nem nagy tudást igénylő helyzetet felismerte, és akár némi túlzással ki is mehet vacsorázni, elég annyira kidugni a tornya tetejét, hogy mi spot alatt legyünk.
Vagy mit csinálok, amikor már kevés vagyok a túlerő ellen, de tartani kellene az oldalunkat, mert a túloldal számbeli fölénye ellenére megakadt, vagy nem tud áttörni. Ha van mögöttem arty támogatás, az pont elég arra, hogy ügyeskedve, forogva, páncélt rázva megoldjam. De kell a segítség.
Mi van amikor vesztésre állunk, de van egy jó heavy, aki ügyeskedik, forog és a végén ketten lehozzuk, sőt a 6k+-t sebző heavy a végén rámír, hogy mennyire kellettem a győzelemhez és köszöni a supportot. Ha ott nincs ary simán vesztünk, mert akármennyire is ügyes volt, bedarálták volna.
Vagy mi van azon a Prohorovkán, ahol nincs arty, de a TD-k annyira tudják fogni az oldalakat, hogy kiüljük semmittevéssel az egészet, és az veszít aki elsőre kezdeményez. A bokorból, spotolatlanul szednek szét a TD-k.
És mi van akkor, amikor a spotolatlan TD-k ugyanúgy rommá lőnek, mint az arty. Ahhoz kb. ugyanaz kell. Menj egy bokorba, várd a spotot és lődd be a peakdmedet, ala régi arty rendszer. Amit ugyan túlélek, de pont ott vagyunk mint régen az artikkal. Marad jobb esetben 40, rosszabban 25-30% hp-m, amivel már egy traddel 1 lövésesre fogyok. Onnantól ugyanúgy passzivitásra vagyok ítélve.
Amire rá akarok világítani, hogy ezek mind szituáció függő dolgok. Nem lehet mindig flankelni, és nem lehet mindig valahogy máshogy megoldani, különösen a mostani felgyorsult metában. Azt vitatni, hogy vannak szituációk, amikben igenis szükséges az arty felesleges, mert ugyanolyan tény, mint a futrinkák problémái vagy az, hogy 3 arty sok egy csatában.
Ahogy az is tény, hogy a PvP játékok alapelve a kő-papír olló elvre épülnek, ha pedig belenyúlsz az egyik elembe, az automatikusan új irányt és új egyensúlyi állapotot eredményez. Az arty nerf óta a TD-k peakdmg szerepe felértékelődött, sőt, egyes Heavyk esetében is elment a WG abba az irányba, hogy nagy kaliberű, peakdmger ágyúkat kezdett felpakolni. Nem nehéz innen kitalálni, hogy a következő osztály amire fel fog kerülni az a MED-ek lesznek, ha tovább gyengítjük, vagy megszüntetjük az artykat. Vagyis nem leszünk vele érdembe előrébb, csak más lesz. Peakdmer mindig lesz. Kemp/beásott pozíció, ami ellen kell ellenszer, mindig lesz.
A futrinkák is alapvetően azért lettek bevezetve, mert a lightok már túlságosan is uralni tudták a passzív spotjukkal a térképek egy jó részét, ami ugyanúgy passzivitást eredményezett mindkét oldalon, egyfajt viewrange harccá változtatva a játékmenetet az erre alkalmas pályákon.
Összességében szerintem a futrinka nélküli idők rendszerének finomítása, optimalizálása sokkal ideálisabb lett volna. Viszont a tömeg nyomására egy sokkal nagyobb követ dobtunk be a vízbe, ami így sokkal nagyobb hullámokat is gerjesztett és most már 1 helyett 3 problémás osztályunk van (arty, futrinka, peakdmegr TD-k). Ezért sokkal jobb lenne első körben a finomhangolás felé menni, amit viszont a zsigeri gyűlölet lehetetlenné tesz, ezzel kikényszerítve olyan dolgokat, amitől jelenleg az átlag, tömegbázist adó játékosok számára csak frusztrálóbb lesz a játék, ami hosszú távon nem jó senkinek se. A lokális gondolkodás helyett a globális mindig célravezetőbb lenne meglátásom szerint.
Még egyszer hangsúlyozva, hogy az általad leírt problémákkal egyébként egyetértek.
Nem tudom Bhala, nekem sosem volt bajom a rejtőzködő TD-kkel.
Ha meg is lő valamelyik tudom, honnan lőtt, és vissza tudok rá lőni. Nem kell spoton lennie sem.
Ellenben egy arty meg nem így működik.
A TE SC-s példáddal az a gond, hogy van egy másik SC kaliberű tank a csapatodban, aki le tudja küzdeni és azt nem neked kell, nem okvetlen az artykra kell támaszkodnod.
Jóllehet nem biztos, hogy meg is teszi, tudom én.
Összegezve és tiszteletben tartva a véleményedet, én nem hiszem, hogy a TD-k ugyanolyan rákfenéje lennének a játéknak, valamint hogy az arty osztály hoz annyi plusszot a csatába ami kompenzálja a sok negatívságát.
Nem hiszem, hogy az artyk után a TD-k lennének "megfeszítve".
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Majd kérdezd meg a frontharcososkat, hogy mi a véleményük Halálcsillag, Kukásautó, Grille vagy JPzE100 témában. Gyorsan arty magasságokba leszünk.
Egyébként bajom nekem sincs, de a pont ugyanannyira tehetelen vagy ellenük adott helyzetekben, tehát logikailag ugyanaz. (Jó van, de fel bírom dolgozni ;D ).
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Majd kérdezd meg a frontharcososkat, hogy mi a véleményük Halálcsillag, Kukásautó, Grille vagy JPzE100 témában. Gyorsan arty magasságokba leszünk.
Egyébként bajom nekem sincs, de a pont ugyanannyira tehetelen vagy ellenük adott helyzetekben, tehát logikailag ugyanaz. (Jó van, de fel bírom dolgozni ;D ).
Figyelem: Spoiler!Jgpz az egyik legkellemesebb ellenfél, jöhet belőle bármennyi - valóban kiemelkedő játékosoktól nem nagyon fogsz mást hallani. Kukás HE csodák esetében már kevésbé egyértelmű, de általában véve nincs belőlük 3+ csatánként, HP-t ők is behozzák, és sok esetben könnyű is lefarmolni jó adagot belőle, lejátszani őket.
Papír tédéknél, estéervéknél is inkább az a baj, hogy az artikkal és lightokkal karöltve rendkívül alacsonyra zuhan a csapat HP, borul a játékmenet, ha marad is valami ütközeti pont, akkor is nagyon gyorsan eldől a kimenetel és így tovább.
Általában véve, értem a gondolatot, de az én perspektívámból iszonyat messze van a teljes td problematika az artiktól. Kézenfekvő példának Ghost Town jut eszembe, mert év elején még új pályának számított nekem. A városról beszélve, először nyilván azt kellett megtanulni, hogy hova lehet belőni a TD dombokról (fire lines). A td pozíció miatt a város mondjuk 15 százaléka nem, vagy csak nagyon óvatosan játszható. Ehhez képest, ha pontosan tudod, hogy hol vannak az artik, akkor is teljesen kiesik mondjuk 80%. (Az eredmény, hogy artik mellett másfél játszható kezdőpozíció marad. Egy sziklarakás, ahova nem lő be az arti.)
Ja nem a városban játszol, hanem 1-2 vonal magasságban? Akkor inkább beszéljünk 10 és 98 százalékról. Egy sziklád és egy magasabb dombod van, amire rátapadva nehezen talál el az arti. Továbbá, még mindig peekelhetek ott is, ahova látnak a tédék, mert csak akkor van bármi esélye eltalálni, ha eleve oda preaimelt. Ehhez képest arti ellen szpotra kerülök, hiába húzom vissza azonnal, hiába volt kalkulált kockázat, sérülni fogok valamennyit, lényegében minden esetben.
Ezek nyilván nem pontos arányok, csak a nagyságrendet akartam éreztetni. Ezt a nagyságrendet pedig a pályák túlnyomó többségére rá lehet húzni. Teljesen behatárolja és repetitívvé teszi a gameplayt. Például meglátod a tier10 a három artit, onnantól fogva más nem nagyon fog jelentősékkel bírni. Nem számít a tudásod a többi tankról, az értékítéleted a teljes lineupról, a teljes pályaismereted, általában egy opciód maradt, és általában az sem lesz egy kecsegtető dolog. Ugyanazt kell újra és újra megpróbálni. A kezdőpozíciók után is minden egyes lépést az fog mindenekelőtt meghatározni, hogy milyen viszonyban van az artikkal.
Nekem is óriás kedvencem, mikor valaki azt írja, hogy sírás helyett meg kell tanulni, hova nem tud lőni az arti. Ilyet tényleg csak olyan képes leírni, akinek hozzávetőleg zéró köze van a játékhoz. Arti, és arti nélkül is előszeretettel játszik értéktelen, jelentőséggel nem bíró pozíciókat.
És ez csak a probléma első rétege. Hogy tudod emellett élvezni a játékot, neki mész e újra és újra annak, ami gyakran csak fejjel a falnak dolognak érződik? Amiből aztán nem nehéz egy következőt találni, hogy ha ezzel szembesülsz közel szünet nélkül (láttuk a statisztikákat a főoldalon), akkor a legtöbbünk tankválasztását ez nagyban befolyásolni fogja. Mivel játszol, ha nem akarsz ezzel küzdeni folyamatosan, ha nem akarsz teljesen limitált játékmenetet követni, vagy szimplán csak nem akarod szétlövetni magad azokkal, akik valójában nem is játsszák a játékot? Bizony, artival, kerekessel, lighttal, tédével, gyors meddel. (Utóbbi a vékonyabb réteg, mert átlagos játékosoknak kevesebb sikerélmény van bennük.) Magába harap. Mi az eredmény? Három arti, öt tédé, négy light, 2 med, 1 heavy. Have fun!
Aztán egy következő dimenzió, hogy gyorsak és gyakran egyoldalúak a csaták? Hát tényleg?
Egy megint másik, hogy milyen típusú játékosok veszi ez el a kedvét a komoly vagy bármilyen folyatástól?
A battle pass megjelenése előtt rengeteg ilyen 1-2 nehéztankos csatát játszottam, ezért is értékeltem nagyon magasan, hogy erőltetik az SC-t és 277-et benne. Borzalmas volt. Kabaré, amikor a lightoknak a szpotolás helyett az egymás közötti harc marad, az artiknak és tédéknek is alig marad valami gyakorlatban lőhető dolog. Ha pedig felismered mindezt? Mit tudsz vele kezdeni? Nem tudom, én sem tudok benne felelősséget vállalni, én is ezekkel a tankokkal játszom. Most is ez van tervben: light, ebr, nyolcas td, Leo. Mit kellene csinálnom?
Olyanba már nagyon bele se akarok menni, hogy mennyire súlyosan együgyű az artival való játék. Valahol csak elképesztő, tényleg. Annyira messze van a valós játéktól, hogy... áh. Mint egy minigame a nagy játékon belül, amivel normális esetben nem akarnál kettő percnél többet foglalkozni. Vagy mint egy mobil játék! Egy jól megírt kezelőfelülettel, nem okozna különösebb problémát, ha táblagépen kellene artizni. Nyilván igazságtalannak érződik ellene.
Mindezzel együtt, ha azzal érvelünk, hogy egyes broken tankok, vagy broken játékosok még inkább azok lennének az artik teljes megszünésével, még nagyobb befolyással bírnának, abban kétségtelen van igazság. Már más kérdés, hogy ettől brutálisan messze vagyunk. Hogy a kettes limitig sem jutottunk még el random csatákban, egyszerűen felháborító! Hogy a nyilvánvaló problémák és hiányosságok mellett mennyire nem mernek hozzájuk nyúlni? Második stun idő csökkentőse? OK főnök!
Mindegy, ennyit erről. Viszont, ha már a dühöngőben járok, dobok még ide egy spoilert:
Figyelem: Spoiler!Ilyen bazdmeg nincs még egy! Új szerver? Mit gondolnál, eloszló forgalom, kevesebb terhelés, kevesebb probléma? Hát persze, nem itt! Olyan laggok vannak céwétől pve játékig, hogy ennyire talán még sosem volt súlyos és mindenkit érintő. Ma végre leültem volna egy normális tankkal játszani, mindegyik szervert kipróbáltam - pontosan három csatát mentem! Mindenhol ugyanaz. Aztán eszembe jutott belesni SH-ra random klánokhoz csatlakozva. Az egyik csata után megírta valaki az egyik ismertebb magyar klánból, hogy gratulál a ddos támadáshoz, legközelebb anélkül próbáljunk meg nyerni, klasszikus trigges húzás (100% komolyság, de engedjük is el)! Persze, nekem is ugyanúgy irányíthatatlan volt a tank 10-15 másodpercig.
A másik, fülest cseréltem, most megint szenvedek a hangbeállításokkal. Alig hiszem el, hogy lehet valami ennyire trash! Hogy lehet valami ennyire elhanyagolva egy ekkora játéknál? Olyan alap dolgok nincsenek rendben, hogy... nem tudom. Tizedik szülinap, megemlékezés? Na menj a..
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
De mint nem annyira lightos emberke mondom, hogy azért a meccsenkénti 4-6-8 lt sem jó.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Természetesen, amíg nincs belőlük 3+ addig egyértelműen nem ők, és persze az arty sokkal inkább. A jelen metában abszolút 1 arty/csapat limit szükséges lenne. De ha TDk többen vannak, akkor egykutya, fogjáka sávokat, sok hp elvételével büntetnek, miközben technikailag nem kell sokat tenniük ezért.Jgpz az egyik legkellemesebb ellenfél, jöhet belőle bármennyi - valóban kiemelkedő játékosoktól nem nagyon fogsz mást hallani. Kukás HE csodák esetében már kevésbé egyértelmű, de általában véve nincs belőlük 3+ csatánként, HP-t ők is behozzák, és sok esetben könnyű is lefarmolni jó adagot belőle, lejátszani őket.
Nem kérdés a sorrendiség 3 arty vagy túl sok lehetőséget fog le, vagy ha összedolgoznak 1 helyre, akkor túl nagy tűzerő koncentrációt okoz. Azt gondolom, ha sok med vagy sok HT van az nem annyira baj (legalább is nekem), minden másból a sok az természeténél fogva borít sokkal több mindent. A túl sok light ugyanúgy passzívabbá tesz, ahogy a sok TD-is korlátozza a lehetőségeket. Az én szintemmel nem mondom, hogy folyton, de érezhetően akadnak olyan helyzetek, amikor egyszerűen meg vagyok fogva a peakdmger TD-k által és lényegébe arty eset. Spoton vagyok, nem látom, vagy ha látom is akkor se térül meg a felvett sebződés. Ahol azokat az apró tudásokat kellene még összeszedni, hogy meddig is kockáztathatsz, mennyire told, hogy ne nyald be a megadmget. És akkor megint ha lokálisból kinézünk globálisba, hogy egy nálam is rosszabb játékos ezekből mennyivel többet beszed, meglöveti magát, fogy a létszám, tűzerő stb. Nyilván top játékos nem számol vele, de tény, hogy minél több támogatást tud kapni, annál könnyebb dolga lesz összességében. Tehát ha éppen nem is foglalkoztatja, nem is veszi számításba, kihatással mindenképpen van a játékára, még ha kontrollálni nem is tudja.Általában véve, értem a gondolatot, de az én perspektívámból iszonyat messze van a teljes td problematika az artiktól. Kézenfekvő példának Ghost Town jut eszembe, mert év elején még új pályának számított nekem. A városról beszélve, először nyilván azt kellett megtanulni, hogy hova lehet belőni a TD dombokról (fire lines). A td pozíció miatt a város mondjuk 15 százaléka nem, vagy csak nagyon óvatosan játszható. Ehhez képest, ha pontosan tudod, hogy hol vannak az artik, akkor is teljesen kiesik mondjuk 80%. (Az eredmény, hogy artik mellett másfél játszható kezdőpozíció marad. Egy sziklarakás, ahova nem lő be az arti.)
Abszolút! Viszont nálam a 2. a csillagrombolók. 3. pedig a lightok száma. Után jöhet minden más. Nem mondom, hogy kerülöm a peakdmer TD-ket, ellenben az artival, de meghatározó a döntéshozásomban, hogy mit gondolok, hova fognak állni.Ezek nyilván nem pontos arányok, csak a nagyságrendet akartam éreztetni. Ezt a nagyságrendet pedig a pályák túlnyomó többségére rá lehet húzni. Teljesen behatárolja és repetitívvé teszi a gameplayt. Például meglátod a tier10 a három artit, onnantól fogva más nem nagyon fog jelentősékkel bírni. Nem számít a tudásod a többi tankról, az értékítéleted a teljes lineupról, a teljes pályaismereted, általában egy opciód maradt, és általában az sem lesz egy kecsegtető dolog. Ugyanazt kell újra és újra megpróbálni. A kezdőpozíciók után is minden egyes lépést az fog mindenekelőtt meghatározni, hogy milyen viszonyban van az artikkal.
Igen, és ugyanakkor meg ezzel egy újabb dimenziót feszegetünk. Hogy kinek mi az élvezetes? Hogy valójában az átlag játékos által megfogalmazottak olyan elvárások, amik nem teljesíthetőek. "Ne legyen gyors, de unalmasan hosszú se", "Nyerjünk", "Tudjak sebezni eleget", "Legyen akció", "Legyen szoros és kiegyenlített", "Munka után fáradtan tudjak gurulni kicsit, hogy kikapcsoljak, levezessem a napi feszültséget", " A jó játékosok ne domináljanak le, legyen nekem is esélyem". És akkor most rajzoljuk meg ezeknek a halmazoknak a közös metszéspontját. Túl kicsi lesz. Észrevehetetlenül kicsi. Tehát maradnak a kompromisszumok, a csökkentett halmazoknak a közös metszéspontjai, ami már eleve egy alap frusztrációt generálnak, hiszen nem az egész csomagból lehet válogatni. És nyilván marad az arty vagy peakdmer. Amiből meg lesz a túl sok játékos, amit a WG nem tud nem figyelembe venni. Én legalábbis ezt érzem a fórumbeszélgetésekből. A folytonosan futott körökből.És ez csak a probléma első rétege. Hogy tudod emellett élvezni a játékot, neki mész e újra és újra annak, ami gyakran csak fejjel a falnak dolognak érződik?
Igen, ez is egy érdekes és fontos téma lenne, amiről sokkal jobb lenne beszélgetni a szokásos fursztrációs körök helyett. A tényről, hogy a WG számos ok miatt nem akar e-sportot csinálni, de ez akkor is egy PvP játék, és mégis csak valahol szét kellene választani a 15v15 public sárdagasztást a kompetitívebb jellegű formáktól. A 7v7 játékmód ebből a szempontból egy olyan irány, amit időszakos helyett állandósítani kellene szerintem. Ráadásul ott se artyra se peakdmgerre nincs szükség a csökkentett látszám miatt, mert a pálya egyszerre elég lesz alternatívákra. Mégh ha public 7v7 akkor is számomra sokkal élvezetesebb, sőt pörgősebb, így egységnyi időre vetítve tartamasabb is.Egy megint másik, hogy milyen típusú játékosoknak veszi ez el a kedvét a komoly vagy bármilyen folyatástól?
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
7 lovest kaptam klikkertol akik elvileg azert vannak, hogy megakadalyozzak a kempelest meg a tornyozos bunkertankok ne tudjak dominalni a csatakat. Gyakorlatilag csak engem lottek amig meg nem haltam. Eljen az aktiv jatek!
Hanyingert kapok az ilyen csataktol.
Igen mert látták hogy dobilaci ül a tankban és gondolták: "hűű b+ ez nagyon tud, őt lőjük, ha nyerni akarunk".![]()
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Éppen tegnap mentem egy ilyet, ahol 1 arty volt, de tudatosan felvállaltam, hogy engem fog szedni, le is szedett 1159 hpt és a végén meg is ölt, de meglett az oldal, volt mögöttem supoort, tulajdonképpen élvezetes volt a csata, mert az elejétől felvállaltam, hogy nekem kell "tankolni" az atyt, Szedni a fókuszát, hogy a csapat ténykedhessen nyugodtan. És még így is enyém volt a top dmg.
se Td, se arty, aki érdembe meg tudna állítani, akkor az is egy broken játékmenet MM szempontjából, vagy a lowtirek szemszögéből, akik csak pattognak rólad.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Megint a frontvonalon kempeltem, 6 lovest kaptam artyktol, nekem jart a fokusz amig eltem... Nagyon elveztem a csatat. Mondjuk meg fokusz mellett is tobbet sebzek mint az arty plejerek atlagban de semmi gond.
Igaz, TD lott ki a vegen de mar akkor ugy voltam vele inkabb kapja a frag-et valaki mas csak ne az arta plejer.
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
Megint a frontvonalon kempeltem, 6 lovest kaptam artyktol, nekem jart a fokusz amig eltem... Nagyon elveztem a csatat. Mondjuk meg fokusz mellett is tobbet sebzek mint az arty plejerek atlagban de semmi gond.
Igaz, TD lott ki a vegen de mar akkor ugy voltam vele inkabb kapja a frag-et valaki mas csak ne az arta plejer.
Felvállaltad nemes lovag, hogy szétkúrnak az artyk,
Örömükben az arty hurkák csapnak is egy partit.
Rántsd hát elő hüvelyéből, a top tier csótányt,
S legyél vele agressziv, mint ősapánk Koppány!
Küldd meg őket ólommal, ahogy tette István,
Mikor öccse Vazul, artyba ült, a hitvány!
Mi addig majd házak s sziklák tövében remegünk,
Amig hős Dobilaci, férget gyilkol miértünk!
DAVAJ!
Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...