Jelenleg

18
látogatónk van

(27 szavazat)
4 hozzászólás

A második világháború időszakának leghatásosabb német vadászgépe egyértelműen a Focke-Wulf 190-es volt. Ez a repülőgép több szempontból is előnyösebb volt, mint a korábban tervezett Messer, vagy az ellenfél repülőgéptípusai. Az okok közül most azoknak járunk utána, amik azt tették lehetővé, hogy a pilóták jobban tudják vezetni a típus és jobbak legyenek a túlélési esélyeik.

(22 szavazat)
Írj egy hozzászólást

A szovjet tüzérség erejének az egyik oka: a második világháborús szovjet tüzérség szervezeti jellemzői és alkalmazása, összehasonlítva a német tüzérséggel és a német válaszok leírása.

A szovjetek szerint a tüzérség volt a „háború istene”. A háború végére a szovjetek egy nagyon erős tüzérséget építettek ki. Ebben az erőben a lövegek száma és minősége mellett igen nagy szerepe volt a szovjet tüzérség szervezeti jellemzőinek is.

(19 szavazat)
Írj egy hozzászólást

Minden második világháborús hadsereg a gyalogságon alapult, aminek a legkisebb eleme a lövészraj volt.

Mostani cikkünkben a világháborús amerikai hadsereg lövészraját mutatjuk be, a jellemzőit és a problémáit is.

(17 szavazat)
Írj egy hozzászólást

Számos német tengeralattjáró-parancsok több hajót süllyesztett el aknákkal, mint torpedókkal.

Most ennek a hadviselési módnak a technikai oldalával foglalkozunk, amiben a németek nagyon hatékonyak voltak.

(21 szavazat)
Írj egy hozzászólást

A harckocsikat általában egy hármas követelményrendszer, a tűzerő, a védettség és a mozgékonyság figyelembe vételével tervezik meg.

Most ezek közül a mozgékonyságot biztosító harckocsimotorokat vizsgáljuk meg a második világháború időszakából.

(16 szavazat)
3 hozzászólás

A második világháború folyamán a legtöbb törpetengeralattjárót a német Kriegsmarine alkalmazta.

Ez annak ellenére volt így, hogy a program csak 1943-ban kapott jelentősebb forrásokat, amikor a háború már vesztésre állt.

(15 szavazat)
2 hozzászólás

Az egyik legjelentősebb német repülőgépmotor-gyártó vállalat a második világháború időszakában a BMW volt.

Ennek a cégnek több fejlesztése is volt, amik közül most egy mi lett volna ha jellegű válogatást közlünk le, abból a szempontból, hogy a Focke-Wulf 190-es vadászgéphez mit lehetett volna felhasználni.

(26 szavazat)
Írj egy hozzászólást

A második világháború időszakában a csapatok eredményes működésének az egyik feltétele a híradástechnika volt.

Ezen a téren 41-ben igen nagy különbség volt a két fél között, bár az a háború folyamán valamelyest csökkent, elsősorban a Land-Lease miatt.

(27 szavazat)
Írj egy hozzászólást

A német tengeralattjárók a támadásaik jelentős részét a felszínen haladva, torpedók helyett fedélzeti lövegekkel hajtották végre.

Ez a tengeralattjárók támadásainak egy költséghatékony módja volt, amit a világháborúban egészen 1943-ig jelentős mértékben alkalmaztak.

(13 szavazat)
3 hozzászólás

A repülőgépmotorok fejlesztése során a fő cél a teljesítmény növelése volt. Ezen a téren az egyik fejlesztés, amivel növelni lehetett a repülőgépmotorok teljesítményét, az az üzemanyag minősége volt. Az előző, az alapokkal foglalkozó cikk után most a problémára adott technikai fejlesztéseket vesszük számba. Emellett egyes hadszínterek üzemanyag-helyzetével is foglalkozunk.

(18 szavazat)
4 hozzászólás

A repülőgépmotorok fejlesztése során a fő cél a teljesítmény növelése volt. Ezen a téren az egyik fejlesztés, amivel növelni lehetett a repülőgépmotorok teljesítményét, az az üzemanyag minősége volt. Alább ezen a téren néhány alapfogalmat tisztázunk, hogy a közönség jobb képet kaphasson a területről.

(13 szavazat)
2 hozzászólás

A második világháború az első igazán modern háborúként vonult be a történelemben. Ugyan a gépesítés minden korábbinál nagyobb mértékű volt, de ennek ellenére még a tehetősebb országok is használták a lovasságot. Alább a főbb hadviselő felek által alkalmazott lovas magasabbegységekről lehet olvasni.

(27 szavazat)
4 hozzászólás

Kevésbé ismert körülmények az Afrika-hadtest életével kapcsolatban: az egészségügyi problémák. 

A világháború egyik legismertebb alakulata a Német Afrika-hadtest volt. Ez az alakulat ugyan sokáig eredményesen harcolt túlerő ellen, de végül a maradványai 1943-ban megadták magukat. Alább egy olyan cikket olvashatnak, ami a hadtest mindennapi életével és az egyik legnagyobb problémájával kapcsolatos.

(26 szavazat)
16 hozzászólás

A második világháború idején az egyik legnagyobb számban gyártott német repülőgépmotor a BMW 801 volt. Ennek a típusnak összesen 22 verziója volt, amiről most egy lényegre törő áttekintést kaphatnak az olvasók.

(22 szavazat)
2 hozzászólás

Azon cikkek után, amikben elsősorban olyan motortípusokat mutattunk be, amik a gyártási darabszám alapján jelentősen befolyásolták a harcokat, most több olyan típust mutatunk be, amik kiemelkedtek a mezőnyből, de nem feltétlenül befolyásolták a háború kimenetelét.

© 2024 WOTINFO. Minden jog fenntartva.