Mikor jó legjobb a játékélmeny ?! Kora reggel és késő este jobb,mint napközben. Hétköznap jobb,mint hétvégén. Ez mind a játékosállomány részére tudható be. ...
Ez attól függ milyen játékos vagy, milyen célból játszol, hogyan/mivel/miképp játszol.
Általános példák: speciális eventek alatt az adott szintű tankok átkerülnek egy másik mód mm-jébe, matematikailag beláthatók a következmények az adott időintervallumokra (Roham, Frontline, CW stb...)
Például 1 csatát nézünk 30 játékosból 5 embernek van jobb értékelése,mint 5000 (hétvégén). Ha ez a 5 ember egy csapatba kerül top tierbe,akkor nagyban befolyásolja a csaták kimenetelét.
...
Ezt a keveredést nem szabadna hagyni ilyen mértékben. Szerintem mindenképp olyan MM kéne,ami az elmúlt 1000 csata w8 veszi alapul. Lehet,hogy nincs igazam,de a wg igazán csinálhatna 2-3 hetes MM tesztet,ahol kipróbálják ezt is.
Jelenleg nincs oda-vissza kölcsönhatás a statisztika és a játékos teljesítménye között. Ha a játékos jól teljesít, akkor jobb lesz a statisztikája, de attól hogy jó a statisztikája nem következik belőle a jó teljesítmény (ékes példája ennek a fiók adás vétel, ahol ezeket a fiókokat kb 2-3 csatából kiszűrjük kompetitív környezetben).
Mi történik, ha kölcsönhatás van (általános matematikai oldalról)?
Ha szelektáljuk a játékosokat egy adott tényező alapján, akkor szükségszerűen kialakul az, hogy ugyanannyi erőforráson kell osztozzon az alacsonyabban és magasabban rangsorolt csoport. A jobb játékosok statisztikája logikus módon visszaesne (hiszen egy erősen kompetitív környezetben átlagos, de átlag alatti teljesítmény is kihívást jelenthet - erre jó példa a cw a top 1% körül mozgó klánokban, ahol átlag feletti játékosok 20% győzelmi aránnyal teljesítenek), míg a rosszabbaké ezzel arányosan feljavulna (logikus módon kevesebb verseny lenne az ő oldalukon az "erőforrások" - hp, kill, assist - megszerzéséért, de a játék szabályai miatt osztozniuk kellene rajta, tehát mindenkinek több jut átlagosan).
A te gondolatodban felvetett 1 hónap után a többség betömörülne középre, valamint kialakulna egy-egy a teljesítménynek megfeleltethető alsó és felső réteg.
Tesztelni felesleges, mert az Onslaught/Roham rendszere egy az egyben ezt a modellt képzi le: Amennyiben a csapatod átlagán felül teljesítesz, hosszú távon felfele, amennyiben alatta, akkor pedig lefele haladsz. Egy ponton, ha elérted a teljesítményed határát ott megakadsz, mert a rendszer erre lett kitalálva.
A Roham miatt a pozitív és negatív oldalai is elég könnyedén körbeírhatóak egy ilyen rendszernek:
+ Hosszútávon skill alapú, ergó előbb utóbb, lejátszott csataszámtól függően oda kerülsz, ahol ténylegesen vagy tudásban
+ A rossz játékosoknak több erőforrás áll rendelkezésre a saját ligájában, sokkal könnyebben tudnak átlag feletti teljesítményt elérni, a jó játékosok kompetitív környezetben játszhatnak, sok esetben izgalmasabb csatákon.
- A játékkörnyezet igen hamar monotonná vállhat, ami elveheti a kedvet a játéktól. Erősen kompetitív környezetben ez fárasztó, inkább abbahagynák sokan a játékot ha nincs elég jutalom.
- Fennáll a lehetősége a smurf-ölésnek, ami azt jelenti, hogy jobb játékos szándékosan lerontja a statisztikáját, vagy rosszabb fiókon játszik, hogy jobban élvezze a játékot, amivel párhuzamosan lerontja a rosszabbak "feljavított" környezetét.
Valószínűleg a Roham "ranked" jellege miatt még több minden felsorolható az egyes oldalakra, de szerintem ez is elég.
Még példákkal élve:
- Amennyiben a fenti környezethez van egy előzetes mérce, ám a jutalmak amik szimplán a csatákon túl elérhetőek nem érdekesek (ugyanannyi xp és kredit jár mindkettő mezőnyben), akkor érdemesebb rosszul szerepelni, hogy jobb mm-et szerezz. Ez kontraproduktív bármely játék előrehaladási rendszerével, ergó nagyobb/értékesebb jutalmakat kell a jobb játékosok jobb szerepléséért kiadni, ez viszont még nagyobb szakadékot teremt hosszútávon skill alapon.
- Egy erősen kompetitív forma esetén (klános események) a statisztika - esemény alapú stat - alapján kapnak mm-et a résztvevők. Ugyanezen statisztikát, vagy erre mutató számokat éri meg tehát a toborzáshoz - közös játék - is használni. Amennyiben a statisztika visszahat a normál játék-beli teljesítményre (csúnya matematikai kifejezéssel elvesztené a trazitivitását ez az aspektusa a játéknak), akkor más "irányadó" felé kéne fordulnia az ebben résztvevőknek. Jelenleg még kikerülhető, hogy valakinek "interjún" kelljen résztvennie egy arányailag jó klánba/csapatba bekerülésért, de ha eljönne ennek az ideje merem állítani, hogy ledobná a közösség nagyobb része az ékszíjat, hogy mit merészelnek számonkérni egyesek.
Személyes megjegyzés: értsük meg, hogy én nem vagyok ellenére az ilyesfajta teszteknek, csak az általános meglátásom, ami ötlet így hirtelenjében kipattan valakinek a fejéből nem feltétlen tartalmaz utánajárást és/vagy logikai következtetést (ahogy ez vissza fog ütni a +/-1-es MM esetén is, az átlag alatti játékosok kárára)
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...