Jelenleg

14
látogatónk van

Vitatott játékmechanikai és játékosbázisbeli témák

2 éve 1 hónapja - 11 hónapja 2 hete #304777 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Figyelem: Ezen teszt 2022 februárban készült! A 2023-as év folyamán bevezetésre kerülnek az új legénységi skillek, melyek miatt egyes számbeli adatok már nem lesznek érvényesek. Ennek tekintetében az feladatsort frissíteni fogom az év folyamán (mikor időm telik rá), és addig a link csak a pdf-ből elérhető. A megértést köszönöm!

Teszt

Az alábbiakban egy tesztet osztok meg (egyéni összeállítás).
A téma: Felderítés és álcázás
A teszt linkje: Lásd fent (nem elérhető)

Pár információ:
  • Ez a teszt semmilyen felmérést nem szolgál, adatot nem ment, a kitöltéshez sem kell google fiókkal rendelkezni.
  • A teszt akármennyiszer kitölthető. Egyes kérdésekre több helyes választ is be kellhet jelölni. (checkbox)
  • A teszt automatikusan pontoz, a kitöltést követően a helyes válaszok megtekinthetők, több helyen magyarázattal, kisvideóval ellátva.
  • A teszt alapértelmezetten 92 pontos. Az utolsó 8 kérdés direkt lett nagyon nehéz, időráfordítás nélkül lehetetlen jól válaszolni rájuk (tippelni lehet), tehát ajánlom kihagyásra, főként ha a teszt első fele is fennakadásokat okoz.
  • Ajánlom a teszt kérdéseinek alapos elolvasását, átgondolását, és akár külső oldalak, vagy a kliens használatát. Mindemellett felhívom a figyelmet, ha valaki külső oldalakra támaszkodik, akkor azoknak nézze meg a keltét (megírásának időpontja). Vannak olyan oldalak, ahol több évvel ezelőtti adatok láthatók (melyek már nem érvényesek), és vannak náluk frissebb, a fejlesztők által közzétett mechanikai weboldalak, videók.
  • Lett pontozótáblázat (Ehhez annyit, hogy kitöltettem kettő olyan kezdő játékossal a tesztet, akik nem vagy nagyon keveset értenek a játék ezen részéhez, illetve magam is osztályoztam az egyes kérdésekre adható válaszok fontosságát valós játék terén):
Pontozás: igazából csak akkor van bármilyen jelentése, ha valaki segítség használata nélkül tölti ki ÉS nem tippelget. Egyébként figyelembe se kell venni.
 

UI.: Ha valakinek kérdése van bármelyik válaszhoz, azt itt vagy privátban tegye fel, de lesz amit enélkül is levezetek majd itt (pl.:proxy távolságosok), szóval ha nem sürgős neki, akkor várjon pár napot kérem. :)

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja #304787 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
Zöld a nagy átlag wn8-am, és itt is zöld sáv lett, igaz, ha jobban figyelek (van amit tudtam, de mellé lőttem) akkor világoskék sáv lenne. 
Bár ez játékon belül is igaz. 

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja #304794 Írta: VaFec
Megválaszolva: VaFec
Ajánlom a kérdéseket matek érettségire előterjeszteni.
Simán megállnák a helyüket.
jó lenne az elején felhívni a figyelmet, hogy helyenként több jó válasz is lehetséges.
Ezen tudat hiányában csak 47 pontot értem el saját kútfőből.
Egyébként, ha proxiba kerül két tank, akkor hogy lehetséges az, hogy az egyik hamarabb deríti fel a másikat?
Az utolsó 8 kérdéshez már szinte doktori szakértelem  szükséges.
Amúgy jó lett.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja - 2 éve 1 hónapja #304799 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

Ajánlom a kérdéseket matek érettségire előterjeszteni.
Simán megállnák a helyüket.
 

De csak az utolsó 8-at :)

jó lenne az elején felhívni a figyelmet, hogy helyenként több jó válasz is lehetséges.

Beleírtam a fenti kiírásba, majd a teszt első részén lévőbe is beleteszem, habár a checkboxos mezők (négyzet), illetve a kérdések formája okán nem gondoltam rá, hogy ezt kiírjam.

*

Mint mondtam, kérek pár napot, és egy némileg bővített doksiba összefoglalva felteszem ide azokat, melyek "spec" kérdések, és tényleges kifejtést igényelnek.

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja - 11 hónapja 2 hete #304822 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Figyelem: Ezen teszt 2022 februárban készült! A 2023-as év folyamán bevezetésre kerülnek az új legénységi skillek, melyek miatt egyes számbeli adatok már nem lesznek érvényesek. Ennek tekintetében az feladatsort frissíteni fogom az év folyamán (mikor időm telik rá), és addig a link csak a pdf-ből elérhető. A megértést köszönöm!

Teszt
Az alábbiakban egy tesztet osztok meg (egyéni összeállítás).
A téma: Felderítés és álcázás
A teszt linkje csak a pdf-ben elérhető (ok: lásd fent)

Plusz magyarázat pár válaszra.
(Aki a tesztet kitöltötte, az első 3 oldalt hagyja figyelmen kívül!)
Figyelem: Spoiler!

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Mellékletek:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: VaFec, Bulcsu

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja - 2 éve 1 hónapja #305032 Írta: javadamka1
Megválaszolva: javadamka1
Kitöltöttem 90/70, de az elrontott kérdéseimhez lenne egy-két hozzáfűzni valóm:
Én úgy tudom, hogy ha látótávolságon belülre lőssz, akkor több xp-t kapsz, mintha azon kívül.
Távolságok sorrendje: egyazon tankon a felderítési távolság mindig kisebb, mint a látótáv, mert az ellenfélnek mindig nagyobb az álcaértéke 0%-nál, így szerintem ott nincs helyes válasz.
A hány különböző mennyiségű álcaértéket adó objektum van a játékban és a hozzá tartozó 2 kérdésre a válasz egyszerűen rossz, mert 10-25-50%-ot adhat nem csak 25-50%-ot (alapból is így tudtam, de keress rá a google vagy wot wiki kidobja)
Kérdés: 2 tank proxyba kerül egymáshoz, hogy lehet, hogy nem egyszerre derítik fel egymást? (lehet csak a kérdést nem értem, de ha értem, akkor kíváncsi lennék egy példára)(és ez tényleg csak kíváncsiság, simán lehet hogy neked van igazad)
Szóval a fentieket nézve az a 70 legalább, de inkább 79, az már nem olyan rossz :)
Szerk.: jó, a proxyt elolvastam a doksiban, de ez már tényleg szőrszálhasogatás, ettől függetlenül igaz :)

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja - 2 éve 1 hónapja #305056 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

Kitöltöttem 90/70, de az elrontott kérdéseimhez lenne egy-két hozzáfűzni valóm:

Szép!

Én úgy tudom, hogy ha látótávolságon belülre lőssz, akkor több xp-t kapsz, mintha azon kívül.

Akkor kapsz bónuszt (xp-re és kreditre is) a látótávolságon belül, ha felderíted az adott tankot (ezt nevezzük saját-spot-sebzésnek): érteni kell, hogy a sebzésből származó xp és kredit 50%-a maga a sebzés, 50%-a pedig a felderítés. Ha te a saját felderítésedre lősz Y mennyiségű sebzést, az Y mennyiségű spot dmg IS, ugyanakkor a statisztikában ez utóbbi nem látható.
Na most attól viszont, hogy valaki a spot távolságodon belül van, nem jelenti, hogy te deríted fel. Olyan válasz nem volt megadva, hogy az a távolság, melyen belül felderítesz valakit. Mivel a válaszok közül az egyik egyértelműen igaz (200 méter), míg az összes többi nem az, ezért a válasz is csak az lehet.

Távolságok sorrendje: egyazon tankon a felderítési távolság mindig kisebb, mint a látótáv, mert az ellenfélnek mindig nagyobb az álcaértéke 0%-nál, így szerintem ott nincs helyes válasz.

Ehhez érteni kell, hogy a felderítés egy képlet alapján működik, ami ha nagyobb értéket ad ki mint 445, akkor szimplán 445 méter. Lehet-e 445 méter vagy nagyobb az eredmény? Igen. Példa: vegyünk egy tankot 550 méter látótávval, vele szemben egyet 5% álcával (nincs bokorfedezék mögött). A képlet: 550 - ((550 - 50) * 5) / 100 = 525, tehát 445 méternél spotot kap az adott tank. Állításod cáfolva lett.
Mivel az álcaérték csak a képlet jobb oldalán szerepel százalékosan csökkentve egy tank látótávolságának hatékonyságát, így nem nehéz belátni képlet nélkül is, hogy ha egy tanknak több a látótávja mint 495 méter, akkor lehetséges a felderítési távolságon (445 méteren) való spot. (főként nehéz tankok ellen)

A hány különböző mennyiségű álcaértéket adó objektum van a játékban és a hozzá tartozó 2 kérdésre a válasz egyszerűen rossz, mert 10-25-50%-ot adhat nem csak 25-50%-ot (alapból is így tudtam, de keress rá a google vagy wot wiki kidobja)

A Word doksiban linkeltem miért az a válasz ami (+videó link). Ehhez a doksi 4. oldal alja magyarázat.

Kérdés: 2 tank proxyba kerül egymáshoz, hogy lehet, hogy nem egyszerre derítik fel egymást? (lehet csak a kérdést nem értem, de ha értem, akkor kíváncsi lennék egy példára)(és ez tényleg csak kíváncsiság, simán lehet hogy neked van igazad)

Ezt pedig ahogy látom a megtaláltad a doksiban.

UI.: Sosem volt cél, hogy valaki az összes kérdésre tudja a választ, sokkal inkább, hogy aki kitölti a tesztet, az értékes/izgalmas/vitatható - mint a fórumtopic címe is mutatja - DE helyes elméleti információkhoz jusson. A pontozás is csak azért van, mert ismerve az emberi gondolkodást, sokkal könnyebben ragad meg valami, ha ahhoz valamilyen értékelés is adott, a statisztikához hasonló színezés is csak a megnyerőség miatt lett ilyen: az eredeti tervben csak 3 kategória lett volna színek nélkül, de tudom, hogy ha valami nem színes, akkor nem is annyira érdekes/figyelemfelhívó.

 

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: javadamka1

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 éve 1 hónapja #305146 Írta: Emerich37
Megválaszolva: Emerich37
Hát akkor legyen mechanika, ugye a célzás "mechanika" el lett szúrva ugy 8.1 környékén ,azóta a sniper tankok is  lőnek madarat pillangót csak éppen tankot ne adj Isten gyenge pontot nem, az arany a fő flusztrációm, mert teljesen elvette a heavyk létjogosultságát , ami a kedvencem volt régen, mer tsimán lövik frontba orrba szájba mindenhova akár a legkisebb nyomorult kerekes szar is, miért nem lehet visszahozni , hogy az arany igenis aranyért legyen megvásárolható és ne lehessen minden tankra , ész nélkül lövöldözni, mondjuk ez még így sem teljesen igaz de nagyrészt igen, hanem gondolkodni keljen , hogy hova is akarunk lőni és akkor a prémium csodák sem gyilkolnának olyan mértékben mint most.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 8 hónapja - 1 éve 8 hónapja #305959 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Kérdőív
A kérdőív témája: Játékegyensúly - Véletlen események, Modok

A kérdőív linkje :
docs.google.com...f_link

A kérdőív kitöltéséhez Google fiókkal kell rendelkezni, DE senkinek sem tárolom el az adatait! - Az egyszeri kitöltéshez szükséges -
A kötelező kérdések "csillaggal" vannak jelezve, de ezek többségénél is lehetőség van olyan választ adni, amely semlegesnek minősül. (Nem tudok/kívánok válaszolni)
Ha valamely kérdésre nem kötelező válaszolni, és nem tudsz határozottan válaszolni, inkább hagyd ki.

Ha elegendő adat összegyűlik, azt ezen poszt módosításával jelezni fogom.
Figyelem: Spoiler!


Project
A projekt (a kitöltések eredményességétől függően) 3 részre fog bomlani, melyek az alábbiak:
  • A játékban található véletlen alapú mechanikai események elemzése (Cél: Sebzés, Átütés, Célzás).
  • A játékban használt lövési mechanika szimulálása (Cél: Weboldalon elérhető program a fentihez)
  • A játék véletlen eseményeinek, azok változásainak hatása a játékosokra, valamint a modok használatával kapcsolatos érdekességek a kérdőív válaszai alapján. (Cél: kitöltési minimum: 200)
Az első pontban megfogalmazott elemzésnek a napokban fogok nekiállni, és legalább egy-másfél hónapig fog tartani (köszönhetően annak is, hogy a kampány alatt az azzal kapcsolatos topicban kívánok inkább aktívan tevékenykedni).
A weboldalon már több mint egy hónapja dolgozom, ha minden jól megy hamarosan a minimum elvárásaimat teljesíteni fogja, és megosztom.
Az utolsóhoz kötött kitöltési minimum elérése sok időbe is telhet, így lehet, hogy az adott téma kitárgyalása csak ősszel történik meg.

Plusz üzenetek, avagy az UI rész tágan :)
  • Amennyiben van valaki, aki rendelkezik olyan adatbázissal (vagy hellyel), ahonnan lekérhetem programmal (vagy letölthetem) az egyes tankok mozgása után érvényesülő szórás paramétereket, kérem privátban jelezze az irányomba (tanks.gg NEM lekérhető) - ha ide a topicba teszi ki, azt töröltetni fogom.
  • Ha valakinek előre észrevétele van a témákat illetően, azokat is örömmel fogadom privátban.
  • Amíg a weboldalt nem osztom meg, kérem ezen fórumszekcióban csak a kérdőívvel kapcsolatos kérdéseket tegyetek fel (már ha lesz ilyen). Véleményeket a kérdőívvel kapcsolatban szintén privátban ha lehet.
  • A kérdőívet, és ezen leírást a weboldal megosztásával egy időben pár wotos facebook csoportban is közzéteszem majd, hogy addig a hibákat ki tudjam javítani, és ha kell kiegészíteni.

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 éve 8 hónapja - 11 hónapja 2 hete #305987 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Jelenleg (Március 4. óta) nem elérhető. (Ezen bejegyzés módosításának dátuma 04.02. Vasárnap)
Okok a következő bejegyzésben...

Project - 1. alpont
Téma: A játékban használt lövési mechanika szimulálása (weblink).
Előzetes: Mint egy hete írtam, ezen már jó ideje dolgoztam, és most már tartom annyira igényesnek, hogy külön is belinkeljem (amúgy már a CW-s poszt óta elérhető volt közvetlen a weboldalamról, ha valaki keresett

).
Link : www.epresbogre....g.html
Működés:
  • A bal oldalon beállíthatóak a megjeleníteni kívánt tankra vonatkozó paraméterek (ezek beállításához jelenleg tanks.gg használata elengedhetetlen, de dolgozom a megoldáson).
  • Ha megadtuk a paramétereket, akkor a játékban is működő WASD-RF gombkombinációk ugyanazt a mechanikát követik. Lőni a Q gombbal lehet, a toronyforgás pedig a sötét rózsaszín zónákba vitt kurzor segítségével lehetséges. (Ez utóbbihoz egér használata javasolt, touchpaddel a framrate miatt nem túl kompatibilis)
  • A szimuláció tetején a tank távolsága a célponttól (ezesetben egy a netről leszedett nem levédett Maus kép), célzási ideje, töltési ideje és sebessége látható.
  • A szimuláció mozgásai (ha csak a célzókör, és az adatok érdekelnek valakit egy setuphoz) a bal oldalt kikapcsolhatóak.
  • A jobb felső grafikon egy a betöltés során 100k esetre megadott normális eloszlás diagramja, melyre az RNG épül a játékban. Erről részletesen itt is olvashattok: wiki.wargaming....Aiming
  • A jobb alsó grafikon pedig a leadott lövések szórását viszi diagramra. (illetve szimulálható rajta egyszerre több lövés is,hogy látható legyen kis/nagy mintára mennyire szélsőséges eredményeket lehet kapni.
  • A szimuláció alatti grafikon pedig azt ábrázolja, hogy a leadott lövések átütésére, és sebzésére mekkora eltérés vonatkozik az átlaghoz képest (az átlag = alfa, ami meg van adva minden tankhoz a kliensben)
Mi az ami nem egyezik meg "pontosan" a játékbeli működéssel?
  • A mozgások gördülékenysége. Teljesen nyilvánvaló, mivel nem tettem megadhatóvá a beállításokhoz a talajra és lánctalp talaj ellenállására vonatkozó paramétereket.
  • A tank gyorsulása: mivel nem "legfontosabb" a projectet illetően, így egy lebutított gyorsulási mechanikát építettem a szimulációba. Ha valakinek egy adott sebsséghez kívántatik a szórás kiszámolása, állítsa be arra a maximum sebességet, és ugyanott tart.
  • Szórásnál némileg egyenlőbben oszlik el a célkereszttől balra, és jobbra leadott lövések száma a használt képlet okán, de ez már arányailag kis mintákra se jelent nagy különbséget  a játékbeli működésétől.
A fenti 3 "szándékosan" nem lesznek sosem megoldva, a játék licence szerződése miatt. (Nem szabad lemásolni pontosan a játékot.) 

Minimum konfiguráció:
  • Legfrissebb frissítésű Edge, Firefox vagy Google Chrome használata (én ezekben tesztelek, a többi stabilitásával nem kívánok foglalkozni).
  • Legalább 60 Herzes monitor. A képfrissítés általam 60 fps-ben van meghatározva.
  • Olyan internetkapcsolat, processzor és videókártya, mely elvisz egy online teriszt lag nélkül. (Tehát elég minimum dolgok...).
UI:
  • Ezt a weboldalt a következőkben is frissíteni és karbantartani fogom, szóval a változások a weboldalon a verzió linkjén elérhetőek. Bugokkal kapcsolatban privátban keressetek.
  • A mechanikai elemzések a következő Project-alrészben lesznek megjelenítve, többek között az oldalról bárki által megtekinthető statisztikai mintákkal, a használt képletekkel.
  • Addig is, aki csak teheti kérem töltse ki a Project-el kapcsolatos kérdőívet (docs.google.com...f_link).
  • Kérdéseket mind ebben a fórumszekcióban, mind privátban örömmel fogadok. Ha valakinek nem tetszik az RNG ( ), és dühöngős véleményt szeretne kifejteni az itt írtakkal és a weboldallal kapcsolatban, azt a Dühöngő topicban örömmel olvasom, nyugodtan meg is tagelhettek :)


Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: LesPgt

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

11 hónapja 2 hete #307270 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti
Felhívás / Információk (Hova lett?)
Aki esetleg követte ezt a szekciót a múlt nyáron, az észrevehette, hogy az RNG-vel kapcsolatos leírás nem került ki. Ez nem azért van mert elment volna tőle a kedvem (egy jelentős része már kész van). A megjelenésést múlt augusztus végére, a következő részt pedig az őszre terveztem, de úgy egy tucat dolog közbejött. (aki ez érdekel, a végén spoilerben ott lesz)
A jó hír (már akit a témáim érdekelnek), hogy hamarosan - a következő patch megjelenése után - vissza tudok térni ehhez a topichoz is.
Mivel a skillek egy jelentős mértékben a spot-os kvízt is törik (korábban található ezen topicban), azokhoz egy figyelemfelhívó módosítást is közzétettem, remélhetőleg mielőbb módosítani tudom majd a kérdéseket, és a válaszokat is.
Végezetül a weboldalam (és egyes témáim gyűjtőrésze) március elejétől nem volt elérhető, ennek az oka, hogy a szerződésem megszűnt a szolgáltatóval, és hamarosan újat keresek.

UI.: Ha a fentiekkel kapcsolatban van valakinek kérdése azt minden esetben privátban tegye fel. Előre is köszi :)

Figyelem: Spoiler!

 

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2024 WOTINFO. Minden jog fenntartva.