Nekem eléggé szétesett a játékom a pontosságnerf óta és először nem nagyon értettem miért, aztán rájöttem. Leegyszerűsítve az alábbiról van szó:
- vannak a mesterlövész jellegű sniper tankok, nekik az alábbi tulajdonságokkal kell rendelkezniük: jó camo, nagy alfa, gyors lőszersebesség és látniuk kell az ellenfelet ami vagy nagy látótáv vagy jós potter kérdése
- vannak a brawling tankok: itt a szűkülés nem számít, nagy alfa, nagy átütés és legyen HP meg páncél hogy tudjanak tradelni másokkal, ezek a heavy típusú brawler tankok, E100, IS7, WZ-111-1-4, stb.
- vannak az autoloaderes tankok, akik legyenek mozgékonyak, hogy együtt tudjanak mozogni a medekkel, vagy tudjanak körözni (Batchat) nagy pen, APCR lőszer, gyors intraclip, pontos ágyú, pl. 50B
- allrounderek mint a T20, semmiben sem igazán rossz, lehet sniper, lehet med
- pure medek mint az oroszok, pontos ágyú, jó mozgékonyság, camo, jó mozgásbóli lövés
És ezeknek van egy közös tulajdonságuk, amivel számolni kell, ez pedig a szűkülési idő. Miért? Mert régen így nézett ki a harc (magas szinten, jó játékosok között):
- minimális időre kijött, alig szűkült, majd lőtt vagyis snapshot, mivel a lövések nagy része így is középre ment
- a gyenge játékos meg száz évig szűkült, mert nem ismerte a rendszert és mire odaszűkült, már rég nem volt ott senki
Ezért a szórásnerf tipikusan a jó játékosokat érintette, mert már mindenkinek céloznia kell, ha el akarja találni az ellenfelet vagyis a célzásidő HATVÁNYOZOTTAN felértékelődött. Mit jelent ez?
- minél messzebbről
- minél lassabban
- minél kisebb sebzést okozva operálunk
- annál rosszabb a hosszú szűkülés
Heavyknek számít? Igazából nem, mert közelről csépelik egymást, nem kell nagyon szűkülni
Medeknek flankelőknek számít? Kicsit, de ők még mindig tudnak auto aimmel körözni
- TD-knek számít? Elvileg nem, mert lesből, észrevétlenül, sokat szűkülve lőnek egy nagyot
Kinek számít? Gyorsan, nagy távolságról, kicsit sebző, nem mozgékony tankoknál, pl.: Panther, Challenger, Achilles meg ami nem jut eszembe
Ezzel szemben a pontosság leértékelődik, mert mindig fullra kell szűkülni, ezért egy lövésre jut a teljes szűkülési idő. Ha egy egyszerű képlettel élnék, azt mondanám: sebzés/szűkülés hányados hatványozottan jobban számít. Na ez a panthernél 135/2,1 míg mondjuk IS7 nél 490/3,1 de említhetnénk T110E4-et 750/2,9 stb.
Szóval a Panther jól beszopta a 9.7-et, a tank gyakorlatilag játszhatatlan lett.
KV-2-vel még most se kell szűkülni, úgyis középre megy

Amúgy az igazi baja az, hogy a célzásidő szar, így sokáig kell kint maradnod, de akkor lövést kapsz, és csak 135-öt adsz vissza míg ő alaphangon 240-et üt beléd (vagy többet). Ha a célkörszétesés jobb lenne, és a célzásidő is, akkor nem lenne ennyire fos. Akkor is átlag alatti lenne, de nem olyan free damage mint most. Ha úgy vesszük, akkor mik sebeznék 7-es tierben ennyit (nagyjából)?
- E25, pontos, óriási DPM, teljesen más kategória
- T-43, mobilis, tipikus wolfpackra is jó med.
- Comet, rakható stabi ré, amúgy is pontos menet közben, jó wolfpackre, troll mantlet (tapasztalat)
- 13 75, táras, simán kitáraz a párducon, mind átüti simán (és ez egy light nem med)
- T71, full ugyanez
- Bulldog, ugyanez, csak az ki is szed a tárból ha átlagos roll van
- Black Prince, ez egy heavy, ne hasonlítsuk össze őket
- Challenger, ez kb a párduccal felérő hulladék kategória lehet (olvastam az elemzésed)
- LTTB, gyors, a DPM-je jobb (de tényleg)
- KV-13, gyors, jó páncél, átütése kicsi, de DPM jobb, wolfpackre használható
A párduccal nem tudsz csinálni kb. semmit. Sniperkedni kell vele, de arra a TD-k sokkal de sokkal jobbak. Az ágyúra épít, ellenben a DPM rosszabb a nagyjából ugyannyit sebző 7-es medeknél (érthetetlen okból). A legidegesítőbb, hogy a Comet az átütésen kívül mindenben jobb.
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...