Objekt 279
Az '50-es években gőzerővel készültek a vasfüggöny mindkét oldalán az atomháborúra, ennek eredménye lett többek közt a szovjet Objekt 279 "Kotin" nehéztank is, amit arra terveztek, hogy egy atomtámadás után is működőképes és bevethető legyen. A jármű számos formabontó megoldást is tartalmazott: négy lánctalpon futott a szokásos kettő helyett, hidropneumatikus felfüggesztést használt, a futómű tartószerkezete pedig egyszerre üzemanyag tartájként is funkcionált. Rendkívül jó terepjáró képességgel rendelkezett a tank; állítólag nemcsak farönkökön és árkokon, hanem még harckocsiakadályokon is képes volt átjutni. A harckocsi testét egy lapos, elliptikus pajzs fedte, ami többek közt egy atomrobbanást követő lökéshullám elől is védelmet nyújtott (megakadályozta, hogy a tank felboruljon).
Bár a kísérleteken jól szerepelt az Objekt 279-es, a projektet mégis leállították 1959-ben, mert Hruscsov elavultnak tekintette a nehéztankokat és az összes típus fejlesztését beszántotta.
P. 1000 Ratte
Az 1000 tonnás Landkreuzer (vagyis földi cirkáló) P. 1000 Ratte (Patkány) ötlete a Krupp-művek akkori vezérének, Edward Grottének a fejéből pattant ki, az elképzelés nagyjából egy lánctalpas hajó megépítését jelentette. Az óriástank fő fegyverét a Gneisenau csatahajón is megtalálható 280 milliméteres lövegpár alkotta, valamint felszerelték volna egy 128 milliméteres tankelhárító löveggel (ilyen volt a Jagdtiger páncélvadászon), 8 darab Flak38-as légelhárító ágyúval és egy rakás géppuskával is. A masszív harcjárművet a terv szerint két MAN tengeralattjáró-motor hajtotta volna (más tervek szerint nyolc Daimler-Benz S-Boot-motor töltötte volna be ezt a szerepet). A P. 1000 mellett egy 800 milliméteres vasúti ágyú lánctalpakra való felszerelésének ötlete is felmerült, ez lett volna a P. 1500 Monster.
Hitler jóvá is hagyta a Landkreuzer P. 1000 megépítésének tervét, végül Albert Speer, birodalmi főépítész és fegyverkezésért felelős miniszter kaszálta el, a P. 1500-assal együtt.
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...