Elsődlegesen érintett térképek:
- Mines - domb
- Ruinberg – középső utca (Nagyon egyensúlyozatlan az alsók javára. Ha az alsók megszerzik, a felsők nagyon nehezen tudnak megmaradni a mező környékén. Ha a felsők szerzik meg, akkor csak annyi van, hogy megúszták, hogy az alsóké legyen és így játékban maradnak).
- Tundra – domb
- Westfield – sarok
Ezek a térképek azért jók, mert a csata kiindulásától meg tudod határozni, hogy ténylegesen kik tartanak abba a pozícióba (saját csapatból), ugyanakkor mindegyikhez írok egy-egy gondolatmenetet is:
_Mines: A pálya túl kicsi. Ha úgy érzem, hogy nem fognak feljönni elegen, mindössze addig megyek el, ahonnan meg tudom lőni biztosan a felfele tartó tankot (északról a kiszögellés, délről egy szikla), ezek a pozíciók azért is jók, mert innen lefedezhető a pálya bal széle (sziget) is, valamint ha a hegyre mennek, alájuk lehet menni proxispotra.
_Ruinberg: Ez a pálya módosulni fog, de én a közepét a high risk, high reward kategóriába sorolom, ha látok rá egy halvány esélyt, hogy elérjek oda, akkor bevállalom.
_Tundra: Lighttal csak top tierként megyek fel a hegyre, egyébként kiszaladok a híd mellé, és megspotolom az elhaladó ellenfeleket (északról a hegy felé menőket, délről a heavy linera menőket). Ezen információ ismeretében a lepusholható oldalra megyek, ha a szituáció kétes, akkor középről peekelek, amíg a csatahelyzet nem változik.
_Westfield: Ha top tier, akkor sarok, és be is írom 3x chatbe, hogy legyünk ott elegen. Az ilyen csaták 90%-t nyerem. Ha nem vagyok top tier, de csak egy light van, akkor is sarok, de az esélyek rosszabbak. Egyébként sokszor hidegen hagy a med oldal, mert kevés a med, a top tierje az enemynek jobb mint a saját stb... Ilyenkor azt az oldalt el kell engedni, már csak azért is, mert a pálya nagyobb része, nem ott található.
Másodlagosan (kevésbé, de nem minden esetben) érintett térképek:
- Karelia – domb
- Cliff – hegy + E3-as feljáró. (Itt is sajnos alsó dominancia van, bár tudom, hogy ezt a map-ot hamarosan balance-olják majd.)
- Glacier hajóroncs
_Karelia: Nem fontos, ha el van engedve is könnyedén lehet védekező pozíciót felvenni.
_Cliff: A feljáró és a hegy is délről jó. északról csak a hegy, a feljárónak csak az elspotolása lehetséges.
_Glacier: A hajóroncs haszontalan.
Hogyan oldhatom meg jobban ezeket a helyzeteket? Van-e rá egyáltalán stratégia, módszer (álalános vagy pályánként konkrétan)? Mit kéne gondolom ezekről a helyzetekről (jelenleg frusztrálnak), vagy csak el kéne fogadnom, hogy ezeken a pályákon a random dönt és ennyi?
A csaták 30-35%-a win, 30-35%-a lose. A köztes 30-40%-ot lehet befolyásolni; hogy ezt ki hogy teszi, az persze változó, de a helyzetfelismerés és pozícionálás a legfontosabb.
Az itt felsorolt térképek között is van pár olyan, ahol egy kissé kétséges, hogy a lightot mire is kell alkalmazni: Cliff, Mines, Tundra, Ruinberg. Ezeken kb mindenki tudja az elhelyezkedéseket, és természetesen a spotnak van értelme, de ehhez előtte ki kell takarítani a pálya egy szegletét (Cliffen hiába spotolod meg az 1-2-re tartó ellenfeleket az elején felfutáskor, mert ellőni senki nem fogja olyan hamar). A light egy csata elején azért fontos, hogy legyen információ, és hogy mindenki ennek tudatában tudjon helyezkedni (persze randomban ez általában 1-5 embert fed le, mert a többit nem érdekli), mikor a harcok elkezdődnek, és az ellenfélből mindenki látható, akkor a light egy med, és akkor lesz fontos szerepe megint lightként, mikor a csata kiéleződik (előre kell tolni, vagy védekezni kell).
UI: 2 hét cw pedig csak megerősít a gondolatmenetemben: taktikailag az első rálátás, és a light aktív/passzív helyezkedése a legfontosabb, hogy minél tovább információt tudjon nyújtani, de azt nem kell folyamatosan.
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...