*** Tank a garázsból kimenet: T95 ***
Egy kis tier 9 winrate padderinó! A végére lecsúsztam 70% győzelmi arány alá. Amihez még fogadjuk el azt is, ha azt írom, nem a legjobb játékomat mutattam benne. Ohó, ójajj, de mennyire nem.
A történetet pedig előre hozom, hátha valaki még elhatározná magát a kedvezményes időszak végén. Nagyon mellékesen, pár hónapja elkezdtem tovább fejleszteni az amerikai páncélvadász ágat. A gondolat leginkább az volt, hogy sajátos tankok, jó matchmaking. Hogy a T28 Prototype lehetne egy fun&easy 3 gunmark is, egy kivételként játszható tier nyolc heavy tank. Hogy a T30 meg lehetne az igazi bully, és az első 750-es ágyúm is. A Protóval már játszottam is pártucat meccset, amire az E3 elvitte a Top of the Tree szavazást. Gondoltam, persze, hát akkor már miért ne?
Csakhogy, hónapforduló előtt változott a matchmaking, eltűnt a "TD kedvezmény". Ezzel pedig a vonzerő nagy része azonnal elillant. Protóval talán tíz meccset sem játszottam utána, már tudtam, hogy a T30 kifejlesztése egyáltalán nem is annyira jó ötlet. A másik ághoz való áttéréshez már megvolt az XP, de a T28 meg még kellemetlenebbnek tűnt többnyire azonos és magasabb szintű ellenfelek ellen. Persze, túlélhető, meg el lehet bokorharcolgatni azzal is, de azért, ha lehet, maradnék annál, hogy jól szórakozom, amikor játszom.
A nagy matchmaking patch, a Skorpion megvétele után aranyat sem, forintot sem, szabad tapasztalati pontot sem tűnt túl fontosnak költenem semmire sem. Prémiumtank nem győzött meg, új ágak fejlesztését kerültem. Tehát, a free XP is igen szépen felgyűlt. A durván negyedmillió elpattintása mégis soknak tűnt egy ilyen nagyon mellékes project tovább vivéséhez. Függőben hagytam.
Aztán annyit vacilláltam már, annyit utána jártam, utána-figyeltem-nézegettem már, hogy nafene, minek áll ott az a sok virtuális pont, ha nem ilyen helyzetekhez? (Közben az is kiderült, hogy ToT a tízes francia light következik, amihez nyilván nem fog kelleni XP. Egyáltalán nem is kellene, de mindegy, zárójel a zárójelben.) Végül nem is az E3 győzött meg, hanem. A játék jelenleg egyik legegyértelműbben broken, overpowered tankja, tier kilencese, Elm utcák vérengző teknősbékája.
Sokaknak sokadszorra is hihetetlen, de térnyerés, oldal időben behúzása, hatás, random csaták győzelemre vivése minden odds ellenében, általánosságban szuper páncélos, szuper nehéz, nehezen leküzdhető (survivalability) tankokkal a legegyszerűbb. Általánosságban nem a legérdekesebb vagy legdinamikusabb, de a legegyszerűbb.
A nyers erőre pedig nem kell ennél jobb példa. Bár valakinek biztos ez is papírból van, mindenki belövi a kupolát, nem lehet vele közel menni, de... egyébként mindig megállta a helyét. Majd a kiemelkedő kvalitásai változatlanul hagyása mellett kapott mobilitást is. Már majdnem játszható sebességet. Amiből meg nyilván ilyen túlteljesítés lesz. (Annyira nem bonyolult ok és okozat. Halo?)
A találatok hatvan százalékát lerázza magáról. Lesöprögeti a válláról, majd azt mondja, hogy vadász-vadász, akkor itt egy hétötvenes tanító jellegű a tarkódra!
Hogy fair legyen a listavezetésre tekintés, nyilván egy E3 vagy Maus esetében szemből sokszor rájuk sem lőnek, nincs értelme, míg itt többet próbálkoznak. Lánc is többször célkeresztben.
A páncélmodell pedig furcsa is. Trükkös mindenfelé, de a legtöbb bonyodalmat az okozza, hogy a dupla lánc felett és már közvetlenül az alsólemez mellett viszonylag könnyen átüthető a tank. Ha elemzés-elemzést írnék, akkor valószínűleg három különböző páncélt vizsgáló programot letöltenék, hogy mindent pontosan be tudjak mutatni.
Egyszerűsítve, a gyakorlatban lényegi, hogy nem HEAT ellen óvatosan a forgatással, az alsólemez kitakarásával, mert könnyen lánc+sebzés lesz belőle. Hogy különösen figyeljünk 152 milliméternél nagyobb kaliber ellen, mert overmatch lesz láncon keresztül is. A talán legfontosabb pedig, hogy a legenyhébb szögben elég felfelé irányban lőni a láncokra, sebzés is lesz.
-->
Egyébként meg, nem szabad elengedni az előrét. Korán felbukkanó, messzi, bizonytalan célpontoknak ellent kell állni. Csapda. Kicsit megtorpanunk, odafordulunk, célzunk, és elég ha fél perccel később érkezünk emiatt, már lehet, hogy 1500 sebzésről lecsúsztunk, már lehet, hogy lezajlott nélkülünk a kulcspozíció harca.
Döbbenetesen jó álcázása is van, de ez arra jó, hogy miközben elér valahová, nem lövik agyon az artik. Nem arra való a tank, hogy bújócskázzon kitudja merre. Nem is arra, hogy távolból felfogjon ötezer sebzést más bújócska bajnokok ellen. Nem ez nyer csatákat. Be kell menni az utcákba, és megmutatni, hogy idén korán érkezett a Halloween!
Persze nagyon pályafüggő az eredményességünk. A map pool nekünk kedvez, de néha bosszantó lesz. Nyílt pályákon általában jól lehet spotolni vele, de alapvetően csak imádkozunk, hogy a ne legye egyszerre nyílt is, két-három SPG is, meg passzív, hasztalan csapat is.
A fő problémánk mégsem az, hogy három arti lő minket. A fő problémánk, hogy három arti mellett 12 tank maradt, amit még elosztunk kettő vagy három flankre, és egyszerűen elfogynak előlünk a célpontjaink. A másik megoldás nélküli probléma, a gyors győzelmeink. Amikor mindig két lépéssel előrébb tart a csapatunk. Ilyenkor persze nyerünk, de lehet örülni, ha ezer sebzést sikerül összeszedni.
(Emiatt meglepően durva háromcsillagozni is. Mindenképpen kell hozzá szerencse is, jó szituációk sorozata. Néztem Orzanel és Skill játékát is vele, megbajlódtak, nem kicsit örültek a végén.)
Azt is gondolom, hogy rossz időszakban játszottam vele. A Campaign miatt most többen artiznak, és még mindig túl sok a TD is tier hét-kilenc. Akikhez meg megint nem én értem oda a végén.
(Összességében, ennek nekem akkor is simán 3k DPG felett kellett volna lennie. Hogy nem lett, igazából nem a tank eredménye.)
Az utolsó tanácsom, amit sajnos megint hibákon keresztül sikerült kitalálnom, a javító készlet nagyon tudatos használata. Amíg nem muszáj, amíg nem nyersz vele eleget, addig tartsd meg. Különben felbukkan még egy tank, vagy az arti szedi le újra a láncot másodperccel később, és könnyen végzetessé válhat a meggondolatlanság.
Nem mellesleg, a tartósan szórakoztató elem, hogy mennyien megeszik, ha 1v1 helyzetben kidugod a sarkon a nem sebezhető részt, leláncol, feldobod, és már fordulsz is utána a jól ismert taslival.
Hovatovább, nekem valószínűleg ennyi elég is volt belőle. Amennyire lehet unalmas tier kilenc nyerni, annyira unalmas is most már. Az E3 játékmenet sem fog nagyban eltérni. Nagyon jó eséllyel az lesz az egyetlen superheavy, superalpha a garázsban.
Azért hónap végéig talán még kigurulunk párszor, de aztán jöjjön a brigád ezt elszállítani innen!
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...