Ki mit keres a WoT-ban: könnyen szórakozást néha, vagy egy komoly hobbit, ahol kihívások vannak, ahol célokat állít maga elé amiket el akar érni.
Nyilván, de Freezerhez címeztem, aki egyértelműen nem azt kérdezte, hogy milyen sört bontson az esti játékhoz. ; )
A tanulás útjai érdekesek .. de valszeg nem egy út van ... "Miközben az utunkat járjuk, nem szabad azt gondolnunk hogy az összes többi út járhatatlan.
Lehet, csak alá akartad támasztani, amit írtam, de ez ott volt:
"Ugyanakkor, ezzel azt is akarom mondani, hogy kinek mi? Kinek mi a kontextusa? Kinek mi a tanulási típusa? Kinek hova természetes nyúlnia? Kinek mi válik be legjobban? Nekem ez, én ebben hiszek, ebben működöm jól."
Amúgy meg az én tanulási típusom kommunikatív. Szóval, akkor gondolom ennyit a wotról!

Na nem is emlékszem mondjuk számokra... és kábé minden második nap meg kell néznem valamelyik tankom lőszersebességét, pedig nincs túl sok belőlük...
*
Az FPS dologhoz.
Annyira nagy a különbség, hogy párhuzamként hoztam, nem is igazi összehasonlításként. Eleve mindenki gyorsabban tudja mozgatni a kurzort a képernyőn, mint ahogy a tankok tornya fordul. Ez már magában behatárolja a mechanikus skillek terét. Aztán "projectile" ágyúink vannak csak (megtartva az Overwatch példát: Pharah, Genji stb.). Ergo, sokkal fontosabb a predikció, mint az, hogy mennyire halál pontosan rántom oda a célkresztet (Widow), vagy mennyire tudom célon tartani (Tracer, Soldier).
Aztán van a szórás, célzókörünk is, ami tovább tompítja a jelentőségét. Ahol egy ponton túl inkább a "jó esélyek megtétele", az adott szituációban adott hozamú, megfelelő százalékban sikeres lövések elvállalásában lesz már inkább a skill kérdése. (Ezzel pendítve a téveszmét is a játékban lévő RNG és tudás viszonyáról is.)
A fejlődési ívben lévő különbség volt a lényeg, nem az, hogy FPS. Ugyanígy hozhattam volna párhuzamként a Starcraftot is az Overwatch helyett. Ahol szintén lehet hajrázni Masterig (megint felső százalék), de aztán meg nem mindegy már, hogy 150 vagy 350 parancsot tudsz kiadni percenként (APM).
Nem azt mondjuk, hogy egyáltalán nem számít vagy egyáltalán nem limitálhat, hanem azt, hogy nagyrészt nem ezen múlik, hogy ez nem gátolhat a tovább fejlődésben. Minimum van, de a másik véglet sem visz lehozhatatlan messzeségbe. Ha engem és egy sztár CS játékost vagy egy koreai Starcraft fenegyereket beteszünk egy jó pozícióba, akkor hozzávetőleg ugyanúgy fogunk teljesíteni, ugyanannyi lövést fogunk leadni onnan. Ha beleteszünk egy rossz játékos pozíciójába, akkor hozzávetőleg ugyanúgy nem fogok csinálni semmit.
Célzással és irányítással kapcsolatban nagyon sok replayben azt láttam, hogy egyáltalán nem reakcióidő szintű dolgokkal, hanem a technikával van a probléma. Mert például ott is rossz mintát követtünk, vagy hibás rutint alakítottunk ki.
Jelenlét, helyzetfelismerés, multitasking megint nem reakcióidő kérdése. Mindet lehet tudatosan fejleszteni.
Összességében, ahogy Dobilaci, Theo, Lord_Loga és CrawlingChaos is írja.
Egyébként igen, a post lényegi mondanivalója nem annyira ez lett volna : ).
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...