Én továbbra is azt mondom, hogy mocskos dolog az artizás. Bár tegnap én is elég mocskos lettem,. és még élveztem is.
(túl fáradt voltam rendes tankhoz és az mm sem segített.)
A legjobb, amikor trace alapján kiszedem az ellen artyt, erre elkezdi, hogy hacker, meg report. Fülig ért a szám.
Kösz VTEPS az oktató anyagot! 
Két kérdés:
1. Milyen felszerelés érdemes? Töltésgyorsító alap, de mellé melyik kettő legyen a háromból: álcaháló, venti, célzásgyorsító?
2. Noob kérdés, ilyet még nem csináltam: Ha megveszem mondjuk a töltésgyorsítót a t5 artyra, akkor az jó lesz mondjuk a t9-re is? Vagy van vmi korlát?
Úgy nézem a felszerelések átmennek egymásra. Én rammer, GLD, álcahálót nyomattam tegnap, mert a venti a nyitottakra nem megy fel, viszont itt hatványozottan igaz hogy ezek a 10 meg 5%-ok brutális különbséget okoznak a nagyon hosszú töltésidő mitt (50 mp helyett 45 stb...sokkal érezhetőbb mint egy tankon amelyik 6 mp-nként lő egyet).
Ami viszont (így egy nap után) a dummy agyamban megfogalmazódott, hogy az oldalra kitéríthetőség egy iszonyatosan fontos dolog, mert minden mozdulásnál szétesik nullára a célkereszt, vagyis nekem egyelőre az jön be, aminek ez a szöge nagy (gun arch, tehát az S51 ruszkit biztosan nem veszem meg, mert valami 8 fok, ami nagyon zavart), illetve az elevation arch, hogy mekkora szögben tudok felfele lőni (pl. néztem miért nem tudok lőni, hát azért mert valami iszonyat fos szögben tudtam csak felemelni az ágyút és az a szikla ami eddig nem takart ki semmit, most igen). Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem:
- melyik az az ág ahol az elevation és a gun arch elfogadható? Én úgy láttam (két óra bogarászás után, éjszaka) hogy ebben átlagosan a legjobb az amerikai vonal kb. egésze, illetve az angol nagy tdk (T5 alatt nem érdekel egyik sem, szóval T5-T10-ben gondolkodjatok)
- mekkora az az elevation arch ami jónak számit? Mondjuk 45 fok fölött?
Mennyire lehet azt a módszert használni, hogy pontos arty kis splashel, vagy pontatlan arty nagy splashel működjön, tehát a gyakorlatban melyik a jobb, mellé lőni és splashelni, vagy inkább pontosan meglőni kockáztatva, hogy a mellénél a nulla splash miatt semmit nem sebzünk?
Illetve még egy tapasztalat volt, hogy (persze ez korai becslés) mind a két oldal, az arty utáló és az arty éltető is nyugodtan visszafoghatja magát, ami az anyázást illeti mert:
- rohadt nehéz gyorsan mozgó tankokat kilőni. Ha az ember így halt meg, akkor az nagyon nagy százalékban a tankot vezető hibája. Viszont úgy ki lehet lőni gyorsan mozgó tankokat is, ha mindig ugyan arra mennek. Kezdem látni a mintákat a tankok mozgásában és megdöbbentő, hogy mennyit állnak az emberek (köztük én is), most hogy más szemmel látok rá a pályára, sokkal inkább észre fogom venni a saját hibáimat is. Lényeg, rohadt sokat kell mozogni:D, mert a camperek mindig meghalnak

- érzésre viszont sokkal nagyobb random még annál is mint gondoltam az, hogy az arty sebzések hogyan számolódnak és itt nem csak arra gondolok, hogy 1 vagy 1000 a sebzés, hanem hogy egyáltalán talál-e a lövés....
Na mind1, megyek még pár százat, aztán utána majd pontosabban is megfogalmazom a véleményemet.
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...