Sajnos a DAO2-ben a társak gyakorlatilag "csak vannak" , még az egyben viszonylag "éltek" a játék során.
Volt értelme velük bíbelődni , felszerelni , fejleszteni , kommunikálni.
Igaz hogy messze nem NWN2 szinten volt megvalósítva , de sokat dobott a játék hangulatán így is.
Az NWN2 alapjátékában igencsak meg kellett azért dolgozni , hogy a végén egyikük se harcoljon ellened.
Ebből a szempontból a 4 legproblémásabb karakter : Qara , Sand , Bishop , Elanee
Ugye alapból Qara és Sand igencsak más elveket vall a mágiáról és használatáról.
Ha jól taktikáztál és mindkettő magas szinten kedvel akkor elkerülhető hogy éppen az egymás iránti ellenszenvük miatt valamelyik csak azért is átálljon.
Bishop mindenképp elárul majd (bár ez az ő szemszögéből nem árulás) az ostromnál.
Viszont rá is igaz hogy amennyiben kivívtad a megbecsülését akkor simán kiröhögi az ellent , és sok sikert kíván a harchoz , amiben semmiképp nem akar ellened fordulni. Hiszen szerinte úgyis te győzöl.
Elanee , ha férfi karaktert indítasz akkor (már ha összejön) nem csak párkapcsolatra lesz jó

Bár igencsak meg kell érte izzadni , de elérhető hogy a végső csatába is elkísérjen.
Talán ez a legnehezebben megoldható.
(Kivéve persze ha utánaolvasol hogy mikor mit kell mondani neki

)
Ami az egész csapatépítősdit nehézzé teszi az NWN2-ben , az az hogy nagyon nem mindegy hogy mikor kit viszel magaddal , hiszen saját véleményük lesz mindenről. És ez erősen beleszól majd a rólad való véleményükbe.
És ugye az alapjátékban még nem volt látható hogy kinél éppen milyen a befolyásod , csak az adott cselekedeted miatti változást közli a játék.Az aktuális értékét csak a MotB-ban fogja kiírni az adatlapokra.
(Persze megnézhető , esetleg "javítható"

, "csak" figyelni kell hogy reális érték legyen , mert különben utálatos leszel az adott karakternél !)
Nálam elsőre pl. Qara-t szépen ellenem fordították , hiszen Sand barátja voltam

És mivel pont ő volt a támadó mágiára specializálva . . . . .
Élmény volt lecsapni

Másodjára már lazán elküldte melegebb éghajlatra a tagot , Sand meg szépen kifejtette hogy pont a logikus , ésszerű természete miatt csatlakozik Bishop véleményéhez , ergó esze ágában sincs ellenem harcolni
Egy tipp :
Ha teljes NWN2 van meg , akkor elsőre NE az alapjátékkal kezdj !
Először vidd végig a "Mysteries of Westgate" küldetést , majd ennek végével vidd át a karaktert az alapjátékba.
Ugyanis ebben az esetben az ottani társak is elérhetővé válnak majd a játék során !
(És persze nem utolsósorban ugye lesz egy ütős karid , pénzel és felszereléssel kezdéskor

)
Ja és egy fontos dolog , az alapjátékban ugye szintkorlát van , tehát ha bármikor eléred már nem léphetsz szintet.
DE : ha átviszed a karaktered a MotB-ba ott azonnal meglépheted az elmaradt szinteket , mivel a játék azt folyamatosan számolja a szintkorlát elérése után is
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...