Ha jól van megírva egy kártya drivere, akkor a 128 vs 256 bites vita érdektelen.
Nem ez a fő szempont, ami számít.
Az, hogy egy adott játék milyen sebességgel fut nálad, sok tényezőtől függ. Ha csak a videokártya tulajdonságaira koncentrálunk, egy 256 bitest is lekörözhet egy sima, 128-as.
- Vannak a grafikus csipek. Ezek felelnek a feldolgozásért. Ahogy halad a technológia, úgy lesznek egyre fejlettebbek, tulajdonképp processzorok. (Ahogy a régi intel core 2 duo-nál is messze erősebb egy mai low-budget intel proci számítási/feldolgozási teljesítményben, vagy ahogy egy régi 128 bites vga és egy mai 128 bites vga között is fényévnyi különbség van).
- Van a fedélzeti ram. Ebbe kerülnek beolvasásra a grafikus fájlok. Esetünkben vegyük alapul a world of tanksot. SERB nyilatkozta még anno, hogy ha minden tank HD modell lenne, akkor midnegyik kb 50 megát csippentene le egyidejű megjelenítésként a ramból. Persze ez kisarkított példa, de látható, hogy minden ami mozog, ami le van modellezve, az a ramot eszi, ott kerül ideiglenesen eltárolásra. Ha kevés a hely, laggot tapasztalsz, mert akadozva, belassulva tudja csak az új fájlokat fogadni és a régieket üríteni. (Ha meg nem tudja az ürítést elvégezni, akkor jön a fagyás, a játékból kilépés, stb.)
- Bizonyos szintig az alap órajel is érdekes, ugyanis pár fps-t (mondjuk középkategóriában az alap és a tuning állapto között átlagban kb 2-6 fps közötti diffit) jelenthet.
- Aztán lehet bármely kártya bitang erős, ha rosszul van megírva a driver, akkor betorlódnak az adatok, nem lesz képes hatékonyan feldolgozni a látottakat és romlik a játékélmény. Ezért szokott néha oly nagy differencia lenni egy-egy játék alatt különböző kártyákkal ,mert adott fejlesztő csapat egy adott gyártói termékvonalra optimalizálja a programját (pl. geforeceokra, vagy éppen radeonokra).
Így a 128 bit és 256 bit vitája teljesen a háttérbe szorul - legalábbis full hd felbontás alatt. A mai GDDR5 ramok igen gyorsak (órajel), így a sávszélesség ritkán telítődik csak.
A fentiek alapján tehát gyakran van olyan körülmény, amikor a 256 bites r7 370-nél egy hasonló árkategóriájú, de mondjuk 128 bites kártya jobban teljesít, pl. egy gtx 1050.
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...