Jó reggelt, itt a második adag
Tank változtatások, dealer ágak.
Kicsit elkezdték rendbeszedni ezt is, mondhatjuk, lassan nemzetekre lesz osztva.
Amikor legutóbb írtam, nem emlékszem, hogy bent volt-e már Faraday ága, úgyhogy most beleveszem azt is. Tehát, dealerek:
Sol Schreiber: az új ág, az izraeli tankok szerelmeseinek. Indul a Super Shermannel és befejeződik a Merkava MK4M-el. Egy ponton két felé oszlik az ág, mehetsz a klasszikus Merkava vonalon, vagy mehetsz a Magach tankok felé, amik átalakított M60-asok. Mindkettő fun és kb. egyforma játékstílusa van.
Jellemzők: mobilis, jól páncélozott tankok ready rack rendszerrel (erről később).
Wölfli: az 'amerikai' vonal, az Abrams ággal, a brit AFV-kel (és a Bradleyvel a végén), a Leopard szériával, pár BMP-vel illetve a az amerikai / olasz TD vonallal (Stryker, Centauro). Annyi változás volt, hogy kivették a játékból a QF-40-es olasz tankot a Leopard vonalról és helyette jött a Leopard 1A5. A QF visszatér majd prémként, de akinek megvolt a garázsban, megtarthatta, a többiek meg karácsonyi ajándékként megkapták egy egyedi festéssel.
Jellemzők: Leopard széria: másodvonalbeli sniper, "rail gun", iszonyat jó mobilitás, DPM. Abrams vonal: jack of all trades tankok, semmiben sem kiemelkedő, de mindenben kicsit jó. Brit AFV-k, spotter / flanker vonal, ATGM és autocannon. TD-k: Stryker, személyes szerelmem IRL és itt is, brutál DPM, jó camo, Centauro szintén (alattam annyira nem működött).
Shiskin: az orosz izom vonal, a klasszikus T szériával illetve a brit nehézfiúkkal, a Chieftain / Challenger tankokkal. Helyet kaptak még az amerikai light tankok (a lengyel PL-01-el a végén) illetve az orosz 'killsteal' tankok, a Terminatorok.
Jellemzők: klaszikus 'heavy' line: bele az a ellenfél arcába és boldogan látod, hogy sebezhetetlen vagy. Challenger 2 ATDU-val a rekord felfogott sebzésem 50k damage...

T vonal kb. ugyanez, kicsit több mobilitás és jobb DPM, cserébe gyengébb hull armor. T-14 Armata a szokásos 'russian bias', a T-15-öt meg fogod anyázni amikor a botok kezében van és 3 másodperc alatt kapsz 4 ATGM-et 3k körüli sebzéssel... És van, hogy három ilyen respawnol...
Zhang Feng: a kínai vasak és a lengyel AFV-k világa.
Jellemzők: kínaiak iszonyat gyorsak, magas DPM, 'meh' páncél, lengyel AFV-k nálam a love/hate kategória... tier 6 isteni, tier 7 elmegy, tier 8 isteni, tier 9-et nem tudtam megszeretni és szenvedtem, a tier 10 jelenleg a kedvenc AFV-m a játékban. 120mm-es ágyú, 4 sec reload és PELE lövedék, amiről majd később.
Faraday: szintén 'új' ág, elég érdekes fejlődéssel. Az ágban vannak dél-afrikai, brazil, norvég, osztrák, orosz és dél-koreai tankok. Tier 5-től indul és hogy a hatost megnyisd, mission kell megcsinálnod. Ami: lőj ki 1200(!!) MBT-t PvE módban, tier 6+ TD-vel. Vagy 150-et random csatában, vagy 600-at GLOPS-ban. Vagy ugord át a francba 130k free XP-ből... utána már a klasszik fejlődés van, annyi különbséggel, hogy nincs tier 9, helyette két tier 10-es tankot nyitsz meg.
Jellemzők: TD/AFV vonal, elég élvezetes és egyedi járművekkel.
Lőszerek, védelmi rendszerek:
A játékban a következő színrendszer szerint vannak a lőszerek: kék, piros, narancs, zöld. A kék a klasszik AP és variánsai, a piros a kumulativ (HEAT), narancs a repesz (HE) a zöld a HESH, HEP, Thermobaric és PELE. A rakéták, vagyis az ATGM-ek három kategóriában vannak, HEAT, HEAT-TH (tandem head) és Thermobaric, az ő színkódjuk (és egyben működési mechanizmusuk) piros és zöld.
Fontosabb tulajdonságok: APFSD-DU: 25% esély tűzre. HE: 100% esély tűzre, 50% modul sebzésre. HESH/HEP: 300% tűzre, 25% max sebzés (high roll), 35% modul sebzés.
AP-n belül vannak a régebbi, sima AP lőszerek illetve a modern, APFSD-k. Újdonság itt az APFSD-DU, ami a depleted uranium lövedék. Játékmechanikailag annyi a különbség, hogy a DU lövedékek magyobb eséllyes okoznak tüzet.
HEAT lőszereknek sokszor nagyobb az átütése, mint egy két AP-nek, nagyobb a sebzése és több modult, legényt visz magával ha átüt, viszont megfogja őket az üreges páncélzat, ERA páncél, ketrec, ami a későbbi tierekben már alap.
HE a klasszik HE, kicsi átütés, nagy sebzés, nagy kigyulladás esély, én nem a használom egyáltalán.
HESH, HEP, PELE: ó a mókatár. HESH és a HEP gyakorlatilag egy nagy átütésű HE lőszer annak minden előnyével, hátrányával (értsd, a HE 40mm körüli, a HESH 600+), HESH a brit és korai izraeli tankokon van, HEP az amerikaiakon található. Ha sima páncélra lövöd és nem üt át, nem sebez sokat (30-50 körül), viszont weak spotra, könnyű célpontra brutál... A 10-es Challenger 2 ATDU-mon szinte csak ilyet viszek, mivel arcbamászok és ott könnyebb weak spotot lőni. Most ugyan nerfelték, de még így is simán lősz vele 900+ os lövéseket, miközben viszel vagy 5 modult és legényt. T-14 Armata alsó lemezét szereti, mivel mindhárom legény ott ül, és ha halnak (amiben a HESH nagyon jó), akkor robban a tank is, köszönöd a 3k sebzést és a másik oldalon a ragequitet. Ammo rack szintén barátja.
PELE: noskill ammo és jelenleg sok vita tárgya fórumokon. Penetrator with Enhanced Lateral Effect, kb. mint egy HE csak robbanótöltet nélkül. A játékban főleg az autocannonos AFV-ken található meg illetve 120mm-es verzióban a lengyel XC-8 Wilken. A mechanizmusa kicsit 'broken' vagy OP, ahogy tetszik. Autocannon verzióban nem kell átütnie, hogy sokat sebezzen, a Wilken pedig nevetségesen halálos... Sebességre mint egy APFSD, a 675-ös pen átvisz kb. mindent, az ágyú pontosságga miatt weakspot nem probléma vele 300 méterről sem, ha meg átment, iszonyatot rombol odabenn... komolyan mondom, minden meccsemen van vele 4-5 ammorack és instant kill. Szerintem nerfelve lesz, de még nem tudják hogyan.
ATGM-ek: klasszikus HEAT, ugyanaz, mint a HEAT lőszer, csak rakétában. Megfogja a rács, az ERA. HEAT-TH: dupla robbanófej, elvileg az első átviszi az ERA-t, rácsot, a második beüti a páncélt. A játékban szerintem bugos, sokszor van vele nulla sebzésem. HEAT-TB: HESH mechanika rakétán. Kisebb átütés, nagyobb rombolás.
Háromféle ATGM van a játékban: a sima, amit neked kell a célra rávezetned egérrel, a self-homing, aminél ha rálockolsz a tankra, követi és a top down, aminek elvileg felülről kéne becsapódni, de helyette a tank fölé megy és ott robban. Ettől még működik és baromi idegesítő tud lenni egy agyonpáncélozott tankban (pro tip, az egeret tartsd a motortér felett, akkor nem a toronynál robban és garantált a sebzés).
Védelmi rendszerek:
A páncélba nem nagyon megyek bele, leírtam korábban már, nem változott semmi. Ha az átütése az AP lőszerednek nagyobb, mint a páncél, és nincs túl nagy szögben a tank, akkor át megy. Kumulatív és repeszt megfogja az ERA, de utána ha ugyanoda lősz, már át fog menni, mivel lerobbant az ERA (HEAT és HESH, a HE sok tank oldalára még így is kevés). Páncél kiegészítések (appliqé armor) segíthetnek az autocannonok ellen. A rácsok megfogják a rakétákat, ha TH ha nem és a HEAT / HESH lőszereket.
A weakspotok és ember nélküli tornyok kevesebb sebzést kapnak, tehát nem érdemes lődőzni egy Stryker tornyát (kivéve top down ATGM-el).
APS: na, itt volt változás ami jó is meg nem is. Ez ugye az Active Protection System, ami azt jelenti, hogyha a tank észleli, hogy rakéta repül felé, akkor lelövi azt. A játékban két féle van, a hard-kill és a soft-kill. Hard kill a már említett, ami lelövi, a soft pedig bezavarja a rakétát ami így nem talál el (vagy nem oda megy, ahova kéne). Újdonságként tier 10-nél bejött a rendszer, ami nem csak az ATGM-eket, de a sima lövedéket is lelövi... Változtattak a rechargeon is, most tanktól függően 4sec től 45 secig tart és 4-től 22 ig van töltet benne. PvE-ben baromi frusztráló sajnos, főleg hosszú reloados tankoknál, amikor a bot lelövi a lövedékeidet és gyorsabban betölt az APS-e mint te... Cserébe viszont neked is nőtt az élettartamod a meccseken.
Fontos újítás és kevesen tudják, de az ammorack sebzés is át lett dolgozva. A modern tankokon már van úgynevezett 'blow out panel', ami azt a célt szolgálja, hogyha berobban a lőszer, akkor a robbanás energiáját ezeken a paneleken kifelé engedi, így nem robban fel a torony és nem sérül a legénység. A játékban ez úgy néz ki, hogyha egy ilyen tank ammoracket kap, akkor nem instant halál, mint a WoTban, hanem fokozatosan robban a lőszer, egyre kevesebbet sebezve, x másodpercig. A régebbi tankokon egy nagy robbanás van, ami sokszor azonnali halál, de még ezt is túl lehet élni (persze mindkét esetben sebez más modult is). Fontos még, hogy kigyulladt tank is kaphat ammoracket, ahogy terjed a tűz (Wilk PELE szereti nagyon az ilyet, a már említett brutál modulsebzése miatt).
Nem védelmi rendszer, de megemlíteném még a ready rack rendszert, vagyis az 'autoloadereket'.
Kétféle van a játékban, a first order ready rack és a magazine loader. Utóbbi a klasszikus WoT-os autoloader: x lőszer a tárban, x másodperc lövések között majd x másodpec a tár újratöltése. Szerencsére itt nincsenek ilyen horror reload idők, a legtöbb tár 10-15 másodperc alatt betölt és 4-12 lőszer van benne.
A first order ready rack a másik rendszer, a Merkava vonalon van ilyen, illetve pár TD-n és a 10-es Abramsen. Példával mondom, hogy működik: Merkava, 4 lőszer a tárban. Egyet lősz, utána 2 másodpercig tart, míg lőhetsz újra, vagyis 8 másodperc alatt üríted a "tárat". Ha üres, akkor viszont 6 másodpercbe telík, míg betölt egy lőszert. Ha nem várod meg, hogy a 4 lőszert betöltse, akkor 6 másodpercenként lőhetsz, ha megvárod, akkor értelemszerűen 6-12-18-24 sec az egyes lőszerek betöltési ideje. Tehát lehet játszanod egy 8 seces burst sebzésre, vagy a stabil 6 seces-re.
A következő részben megpróbálok kicsit beszélni a parancsnok / legénység rendszerről, a lootboxokról, shopról, az AI-ról PvE-ben illetve az általam hibásnak gondolt dolgokról, a játék negatív aspektusairól (sajnos van bőven).
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...