Csak egy kérdés

1 hónapja 4 napja #307768 Írta: Mikroby
Megválaszolva: Mikroby
Sziasztok!
Valaki segítene értelmezni az alábbi ábrát?
Itt a standard szórási diagram van, csak nem tudom értelmezni az ábrát:
Arra rájöttem, hogy a függőleges egyenes a szórási értéke az ágyúnak, de a százalékokat nem értem.


 

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 4 napja - 1 hónapja 4 napja #307770 Írta: Tank_szemelyzete
Megválaszolva: Tank_szemelyzete
A függőleges tengely valami valószínűség, a szigma a szórást jellemző paraméter, a százalékok pedig azt mutatják meg, hogy az adott színű terület a görbe alatti teljes terület hány százaléka.
Hétköznapiabban: a standard szórás esetén az érték 2×34,1% = 68,2% valószínűséggel a névleges érték (μ) szigma sugarú környezetébe esik. 27,2% az esély rá, hogy a kapott érték eltérése a névlegestől szigma és 2×szigma közé esik. 4,2% eséllyel van 2×σ és 3×σ között az eltérés, és 0,2% hogy az eltérés meghaladja a 3×σ értéket.
Még hétköznapiabban: a WG az ágyúd szórásaként a 2×σ értéket adja meg. Tehát 0,4 m/100 m "szórás" (σ = 0,2) esetén a 3×100 m-re levő lövéseid kb. 68%-a a célkör közepétől legfeljebb 3 × 0,2 m ≈ 0,6 m-rel fog arrébb menni, de 0,2%-uk a célzókör közepétől 1,8 méternél is messzebb fog esni.
Figyelem: Spoiler!

Vidám Percek Méreg Ellen: RanZar FV304 elemzése
Fejlődésben vagyok: 17 tankon 3 GM, szépen kékülgető WN8.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Leopardusz, Mikroby

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 4 napja - 1 hónapja 4 napja #307771 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

A függőleges tengely valami valószínűség, a szigma a szórást jellemző paraméter, a százalékok pedig azt mutatják meg, hogy az adott színű terület a görbe alatti teljes terület hány százaléka.
Hétköznapiabban: a standard szórás esetén az érték 2×34,1% = 68,2% valószínűséggel a névleges érték (μ) szigma sugarú környezetébe esik. 27,2% az esély rá, hogy a kapott érték eltérése a névlegestől szigma és 2×szigma közé esik. 4,2% eséllyel van 2×σ és 3×σ között az eltérés, és 0,2% hogy az eltérés meghaladja a 3×σ értéket.
Még hétköznapiabban: a WG az ágyúd szórásaként a 2×σ értéket adja meg. Tehát 0,4 m/100 m "szórás" (σ = 0,2) esetén a 3×100 m-re levő lövéseid kb. 68%-a a célkör közepétől legfeljebb 3 × 0,2 m ≈ 0,6 m-rel fog arrébb menni, de 0,2%-uk a célzókör közepétől 1,8 méternél is messzebb fog esni.
Figyelem: Spoiler!


 

Amit leírtál korrekt matematikailag, csak a játékot nem írja le, mert a wikis részt ahonnan az eredeti kommentelő kivágta az ábrát, elfelejtette a szöveget is bemásolni...
A fenti grafikon a számolás 1. köre - lenne -, de a grafikon csak a sebzés és átütés szórását írja le helyesen a célzókörben leadott találatokét nem (az meg lett változtatva már rég).

Egyrészt: Minden számítás, ami 2xo eltérésnél nagyobb értéket ad (tehát -2o alatt és 2o felett) az újraszámolódik egyenletes eloszlással a fenti intervallumon. (Emiatt nem lehet -25%-nál kisebb, és +25%-nál nagyobb sebzést/átütést elérni.)

A célzás szórása más (hogy a lövedék hova esik a célkerszten belül).
 

Teljes áttekintéshez ezt a leírást ajánlom elolvasni (angol):
docs.google.com...Q/edit

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Mellékletek:
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Tank_szemelyzete, Mikroby

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 4 napja - 1 hónapja 4 napja #307772 Írta: Mikroby
Megválaszolva: Mikroby
Köszönöm a válaszokat, nem nem felejtettem el, csak azt hittem azt már mindeki tudja....

Engem főleg a célzókörbe leadott lövések szórása érdekel - ami ha jól gondolom tiszta rng, csak nem értem mi alapján működik így. Vagyis nem vagyok biztos benne.

Tehát ha jól értelmezem a leírtakat akkor a lövések 99.9%-a a célkörbe megy, és 10% esélye van arra hogy közepéhez közeli találatot adjon?

Az angol doc érthető, köszi, ez érdekelt.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 4 napja #307774 Írta: Mikroby
Megválaszolva: Mikroby
Ha jól értelmezem a leírtakat, akkor a jármű hivatalos szórása ott jön a képbe, hogy a nagyobb szórásű járműnek nyilván nagyobb a célkeresztje is, de a mechanikája ugyanaz?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hónapja 4 napja #307775 Írta: Tank_szemelyzete
Megválaszolva: Tank_szemelyzete

Teljes áttekintéshez ezt a leírást ajánlom elolvasni (angol):
docs.google.com...Q/edit
 

Köszönöm, hogy kijavítottál. Az angol nyelvű leírásért külön köszönet, nagyon alapos és hasznos munka, amit eddig nem ismertem. (És természetesen nem "hivatalos WG termék", de hát a soft statokat is tanks.gg-ből kell kiolvasni.)

Vidám Percek Méreg Ellen: RanZar FV304 elemzése
Fejlődésben vagyok: 17 tankon 3 GM, szépen kékülgető WN8.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hete 12 órája - 4 hete 12 órája #307808 Írta: Tank_szemelyzete
Megválaszolva: Tank_szemelyzete
Mivel CW-n tankszerző helyen végeztem, kéne valami tankot választani. Mi is volt a jutalomtankok "OP-sági sorrendje"? Emlékeim szerint:
1. hely (legjobb): T95/FV4201 [most nem lehet kivenni; plusz korábbról megvan]
2. hely: Obj. 907 [DPM, értelmes páncél, mozgékony]
3. hely: VK 72.01 K [páncél, lövésenkénti sebzés]
4-6. hely: T95E6 [szép nagy belőhető kupola, de a torony többi része jó; van csőlehajlás+ágyúkezelhetőség+DPM], M60 [lásd T95E6 de brutál látótávval és gyengébb toronyfronttal] és 121B
[de az M60-at meg a 121B-t megveszed kötvényboltból; a nehezen megszerzett hírnévpontot inkább másra költi az ember]
7. hely: Carro da Combattimento 45 t [táron belüli töltésidő lassú, rendes töltésidő lassú, célzási sebesség LASSÚ]

Vidám Percek Méreg Ellen: RanZar FV304 elemzése
Fejlődésben vagyok: 17 tankon 3 GM, szépen kékülgető WN8.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

4 hete 8 órája #307810 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

Mivel CW-n tankszerző helyen végeztem, kéne valami tankot választani. Mi is volt a jutalomtankok "OP-sági sorrendje"?
 

1. Chieftain (nyílván...)
2-3. 907, VK 72.01 (K) (játékstílusa határozza meg,illetve hogy kompetitívre melyik akaratosabb a klánban ahol vagy)
4-5. T95E6, Carro (Nem megszerezhetőek más módon)
6-7. 121B, M60 (Kivehetők 15k kötvényért, ami még mindig a 2. legalacsonyabb licitnek minősülne)

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Tank_szemelyzete

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 hete 5 napja #307835 Írta: PZoli
Megválaszolva: PZoli
A tomato.gg szerint az AMX M4 49-nek a tankász igénye 1633 (a patch előtt is hasonlóan magas volt). Ez az összes játékban lévő tank közül a 10. legmagasabb érték. A Liberte-nek csak 1358 TP. A gunmark értékek mindkét tanknál Tier 8-on belül a legalacsonyabb negyedbe tartoznak. Ha valóban olyan durva lenne a tank, akkor az 1., 2. és 3. osztályon, valamint a gunmark értékeken is meg kéne látszódnia, de azok pedig aránylag alacsonyak.
Nem lehet, hogy bug-os a tomato.gg?
Tankász:
tomato.gg/maste...ver=eu
Gunmark:
tomato.gg/moe?server=eu
 

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 hete 4 napja #307845 Írta: Mikroby
Megválaszolva: Mikroby
Most 3 tank jöhet szóba nálam a BP-nál.
Kpz3, Bz, Lorr50t.
Valaki ismeri őket? Melyiket lenne érdemes kivenni?

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

2 hete 10 órája - 2 hete 10 órája #307855 Írta: Nortonor
Megválaszolva: Nortonor

Most 3 tank jöhet szóba nálam a BP-nál.
Kpz3, Bz, Lorr50t.
Valaki ismeri őket? Melyiket lenne érdemes kivenni?

Kpz még nincs meg, a másik kettő közül a BZ papíron jobb tanknak tűnik - ezzel játszottam többet - de kimondottan frusztráló volt számomra. A páncélzat nem igazán működik, a tornyon a két kupola egyértelmű gyengepont, a haspáncél pedig hatalmas és még a tier 7-es lightoknak sem tétel átütni. A löveg sokszor egészen kaotikus, teljesen beszűkült állapotában sem megbízható, pedig papíron pontosnak tűnik. A mobilitása sem nagy szám. A nagy alfa nem rossz dolog, de az ellenfelek könnyen levágják, hogy emiatt lassabban tölt, face-to-face szituációban legtöbbször alulmarad, mert szinte minden vetélytársa jobb töltésidővel bír. Ja és ugyebár kínai, így ebből egyértelműen következtethetünk arra is, hogy bizony modulérzékeny. 8 fokos ágyúsüllyedést kapott, az mondjuk jó benne. 


A Lorr 50t-vel lényegesen kevesebb csatát futottam, de kimondottan tetszett a játék vele. Annyit azért elöljáróban, hogy ennél a tanknál magasabb a skillcap, mint a BZ-nél, illetve igencsak megköveteli az extra (bounty) felszereléseket, a skilles legénységet, a pótkaját és direktívát. A legtöbben akik leszólják ezt a tankot, ott követik el a hibát, hogy az AMX M4 51-hez hasonlítják, de köze nincs hozzá, totál más felfogásban kell vele játszani. Stílusra azt mondanám, hogy inkább support-sniper-hulldown medes játékot kell vele játszani, leginkább az M48 és az M60 stílusához tudnám hasonlítani. A tank két "gyengepontja" - nyilván a papír testpáncél mellett - az, hogy se DPM-e, se gyors célzásideje. Az AP-ja nagyon frankó, az APCR-e átütés szempontjából nem egy nagy upgrade, viszont gyorsan mozgó célpontok ellen jó a plusz lövedéksebesség. Amúgy meg pontos, de brutálisan, szóval ez és a magas alapátütés tök jó kombó, nagyobb távolságokról is lehet vele gyengepontokat lőni. Ágyúsüllyedése 10 fok, hulldownban a toronypáncél tud működni, de Kranvagn szindróma: picit elfordítod és féloldalt lőnek rá, már beüthető az oldala.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Mikroby

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hete 5 napja #307858 Írta: Mikroby
Megválaszolva: Mikroby
Nem is vártam ilyen részletes leírást, köszönöm.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hete 5 napja - 1 hete 5 napja #307860 Írta: Shunz
Megválaszolva: Shunz
Egy kérdésem lenne szakértőkhöz.
Mostanában egyre többször tapasztalom, hogy a pattintást nem számolja a játék a személyes eredményél, de a statisztikában látszik (nem critical hit).
Ez egy bug, vagy én hagytam ki valami infót a játékról?
 
 
Mellékletek:

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

1 hete 4 napja - 1 hete 4 napja #307865 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

Egy kérdésem lenne szakértőkhöz.
Mostanában egyre többször tapasztalom, hogy a pattintást nem számolja a játék a személyes eredményél, de a statisztikában látszik (nem critical hit).
Ez egy bug, vagy én hagytam ki valami infót a játékról?

 

Akkor "pattintasz" lövedéket, ha az a tankod hitboxát eltalája, és az eltalált ponton gellert kap és gellert kapva sem üti be.
A páncél (vagy egy modul) viszont el is nyelheti a lövedéket, ha a szög túl nagy hozzá, hogy a lövedék gellert kaphasson, illetve HE, HESH, HEAT lőszerek nem kapnak gellert.
Ergó ha olyan lövést kapsz, mely egy külső modulodat éri csak el, ám az teljes egészében felveszi, vagy az adott külső modul mögött nincs a tanknak hitboxa, akkor bizony az bekapott találatnak számít, ám mivel páncélt nem ért, így nincs "felvett" sebzés sem.
Nem minden külső modult érő találat lesz megjelenítve az eredményjelzőn kritikus találatként, lévén ahhoz a mudul hp-ját 50% alá kell vinni.
Példák:
  • Kerekes tank alá lőni: kereket lőhetsz neki;
  • Első görgő, ha nincs mögötte páncél: csak lánctalpat lősz neki;
  • Bármely tank ágyúja;
  • Majdnem mindegyik tank lánctalpa, ha a szög, vagy a kilőtt lőszer fajtája ezt eredményezheti.
  • Parancsnoki kupola távcső modulja
  • Repesz lőszer teljes egészében

Játékbeli név: Tankpeti
Discord név / tag: Tankpeti / tankpeti
Akinek segítségre van szüksége a játékkal kapcsolatban, szívesen segítek, keress privátban!
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Leopardusz, bhaalhun, Tank_szemelyzete, fabyzol3, Shunz, LesPgt

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

5 napja 23 órája - 5 napja 11 órája #307873 Írta: PZoli
Megválaszolva: PZoli
Megy most ez a Brit esemény, ahol ki lehet venni 3D stílust az FV4202-höz. Azt írj, hogy 1db elérhető, miközben nekem ez már megvan máshonnan. Mi történik, ha kiváltom, ad valami kompenzációt, vagy csak levonja a tokent és nem kapok semmi?
MÓDOSÍTVA: Meglett a válasz, mert összegyűlt a 30 token, de hiába írja, hogy 1 elérhető, a négyzet az "szürke" és klikkelhetetlen.

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2023 WOTINFO. Minden jog fenntartva.