Amit még tudok ajánlani, a Guild Wars 2.
Ha jól tudom, akkor egy jó ideje az alapcsomag ebben is ingyenes (70-es szint, és minden térkép, tárgy, kaszt, képesség elérhető, ami nem a kiegészítőkkel került a játékba).
Köszi a sok választ. Azt már nagyon rég kipróbáltam, de nem jött be sajnos.
A GW2 esetében nagyon fontos, hogy az ember milyen karaktert választ. Nagyon különböző stílusú kasztok vannak. Ha valaki nem hardcore GW-s, akkor alapvetően akkor bomlik ki a játék szépsége, ha megtalálod a neked megfelelő kasztot, és elég hamar "build"-ben gondolkodsz a képességek terén. Ehhez elég hamar érdemes eldönteni, hogy a kaszt számára elérhető fegyverek közül melyik 1-3 fegyverre koncentrálsz (mivel a build alap 5 képességét a fegyver kombód határozza meg), majd ahhoz célszerű elég hamar eldönteni, hogy milyen képességágak mentén specializálódsz. Ez az ütőképes és hatékony build-építés alapja. Ha az ember szétszórja össze-vissza a fejlődés elején a képesség pontokat, akkor nyögvenyelős és szenvedés lesz az előrehaladás. Ha hatékony vagy, úgy mész át a pályákon (ha nem vállalod szintben túl magad), mint kés a vajon.
A másik, amit kezdők sokszor félreértenek, hogy ráállnak a 'renown heart' feladatokra, amik elég repetitívek és unalmasak tudnak lenni. A játék célja azonban nem ezeknek a teljesítése. Érdemes a fő küldetésre koncentrálni, amikor pedig a főküldetés szintje meghaladja az aktuális szintet, akkor inkább az "event" típusú feladatokra érdemes ráállni, amire jellemzően jó sok játékos rááll, így viszonylag gyorsan, szenvedés nélkül megoldhatóak.
A 'renown heart' taszkokra olyankor érdemes időnként koncentrálni, amikor egy-egy helyen az egyéb tevékenységünk kapcsán már eleve közel kerülünk a teljesítéséhez, illetve amikor nem esik elég olyan szintű tárgy, és a felszerelésünk szintje jelentősen elmarad a max szintünktől. Ilyenkor érdemes egy a max szint+os "szíves" feladatot elvégezni, és karma pontokért begyűjteni azokat a cuccokat, amelyek terén foghijjas a felszerelésünk.
A GW nagyon élvezetes tud lenni, bár azt sem szabad elfelejteni, hogy alapvetően "közösségi" játék. Ha az embernek nincsenek barátai-családtagjai, akikkel együtt bandázna és komolyabb kihívásokra utazna rá, akkor szolóban el tud laposodni. De alapvetően ez a legtöbb MMORPG-re igaz, így szerintem az SWTOR-ra is. Szóló "rpg" élményre vannak célirányosabb és azt az igényt jobban kiszolgáló játékok.
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...