Mitől OP egy tank? A 20K csatás 4 skilles legényekkel telerakott lila játékostól?A kezdő 50%-os legénységű (azt sem tudom merre menjek) játékostól? Nem! Attól,hogy a statisztikái kiemelkednek a többi tank közül.Igazítják,hogy ne legyen kiugró.
Az OPságnak nem sok köze van a statisztikákhoz.
Két esetben szokták egy játékban valamit OP-nak tekinteni.
-Ha az adott dolog (esetünkben tank), alacsonyabb szinten játszva (átlag játékosok),
egyértelműen jobban teljesít mint a vetélytársai.
-Ha az adott dolog (esetünkben tank) a legmagasabb szinten játszva (jó játékosok kezében), egyértelműen jobban teljesít mint a vetélytársai.
Wargaming, és a játékosok nagy többsége az első esetet tekinti OP-nak.
Vagyis ha egy tank ÁTLAG statisztikái jobbak mint a többi tanké, akkor elkönyvelik az adott tankot OP-nak.
Más játékfejlesztők (Blizzard, Riot Games), pedig a második esetet. Blizzardnak WoW-ban sírtak a játékosok hogy a Warrior meg a Death Knight milyen OP, a mage/rogue/priest gyenge. Holott valójában annyi volt a történet hogy a "papír" classokkal sokkal nehezebb volt játszani, sokkal kevésbé tolerálták a játékos által elkövetett hibákat, ennek ellenére a high end PvP-t többnyire ezek a classok uralták. Mert JÓL játszva erősebbek voltak mint azok a classok, amikkel az alapokat könnyű volt elsajátítani.
Starcraftot kevésbé követtem,de ott is nagyjából ugyanez volt a helyzet. 6pool OP, terran OP, toss OP, zerg UP, voidray rush OP, stb stb stb
League of Legendsben is a kompetitív játék a meghatározó amikor balancera kerül a sor. Nem akkor van baj egy championnel ha a rosszabb játékosok 60% WR-et érnek el vele, hanem akkor amikor a legjobbak.
Némelyik champ akkor kapott brutális nerfeket, amikor az Overall winrateje 45%!!! (Zed, LeBlanc) volt. Szimplán azért mert rohadt nehéz volt az adott hőssel jól játszani, és a játékosok 99%-a csak bénázott vele. De aki jól játszott vele, gyakorlatilag megállíthatatlan volt.
Némelyik hősnek 56% overall winrate-je van, mégse nerfelik. (Rammus). Miért?
Mert viszonylag egyszerű a championt játszani, és jól ki tudja használni a gyengébb játékosok hibáit. (map awareness hiánya, wardok hiánya, overextending). Ezek a hibák viszont egyre ritkábbak ahogy javul a játékosállomány, és egy bizonyos szint fölött nincs hiba amit ki tudnál használni, ergo a champion haszontalan.
Hogy ki melyik esetet, (esetleg a kettő kombinációját) tekinti valódi OPságnak, döntse el maga. Szerintem ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye.
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...