Jelenleg

21
látogatónk van

Dühöngjünk #2 (16+)

3 éve 10 hónapja - 3 éve 10 hónapja #296347 Írta: Bhalangir
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Eza topic egy dühöngőben indult beszélgetésből lett áthelyezve, külön ágra terelve.
Ennek a topicnak a célja a fórum többi szekciójában található arty beszélgetéseken túlmutatóan az arty játékon belüli szerepéről, funkcióiról beszélgetni kötetlenül, zsigeri utálat mentesen. A hangsúly az artik utálatán túli beszélgetésen van! Ha azérvelés nélküli nemtetszélsedet, frusztrációdat szeretnéd kifejezni, azt ne ebben a beszélgetésben tedd, mert az át lesz helyezve a dühöngő részlegbe. A cél itt érvek és ellenérvek ütköztetése, a "pustuljoin mind"-en túlmutató eszmecsere.





Figyelem: Spoiler!


Az általad leírt jelenségeket nem vitatva, ugyanakkor a benne lévő érzelmi töltettel nem egyetértve, ez az érem egyik oldala, ami neked a te játékstílusodból adódóan a legtöbb problémát okozza.

De vannak más játék helyezek is, ahogy a kemp se feltétlen és kizárólagosan a második-harmadik vonalba való rejtőzködést takarja. Arra valóban teljesen helytálló amit írtál.

De mi van például amikor a Super Conqueror-al elmész med oldalra, mert ott van HD-od? Ott állok a kisebb kaliberű ágyúmmal, amivel a HE-t is csak benyeled a tornyoddal sebződés nélkül. Mögötted ül a TD vagy további med támogatás, és hiába vagyunk számbeli fölényben, te tartod az oldalt, miközben mi tehetetlenek vagyunk! A túloldalunk lassan elfogy, én meg választhatok, hogy megrohanjam a túloldalon azóta már fölénybe került túlerőt. Vagy vezessek rohamot ellened, hogy a mögötted ülők szépen levadásszanak, vagy akkora veszteséget okozzanak, amivel a létszámfölényünk semmissé válik? Vagyis ott ülök a csatában, ahol köszönhetően a tornyodnak választhatok a vesztés módjáról, ha nincs arty, aki téged kimozdítana. És akkor most helyettesítsünk be téged Ödön Bödönnel, aki amúgy ezt a nem nagy tudást igénylő helyzetet felismerte, és akár némi túlzással ki is mehet vacsorázni, elég annyira kidugni a tornya tetejét, hogy mi spot alatt legyünk.

Vagy mit csinálok, amikor már kevés vagyok a túlerő ellen, de tartani kellene az oldalunkat, mert a túloldal számbeli fölénye ellenére megakadt, vagy nem tud áttörni. Ha van mögöttem arty támogatás, az pont elég arra, hogy ügyeskedve, forogva, páncélt rázva megoldjam. De kell a segítség.

Mi van amikor vesztésre állunk, de van egy jó heavy, aki ügyeskedik, forog és a végén ketten lehozzuk, sőt a 6k+-t sebző heavy a végén rámír, hogy mennyire kellettem a győzelemhez és köszöni a supportot. Ha ott nincs ary simán vesztünk, mert akármennyire is ügyes volt, bedarálták volna.

Vagy mi van azon a Prohorovkán, ahol nincs arty, de a TD-k annyira tudják fogni az oldalakat, hogy kiüljük semmittevéssel az egészet, és az veszít aki elsőre kezdeményez. A bokorból, spotolatlanul szednek szét a TD-k.

És mi van akkor, amikor a spotolatlan TD-k ugyanúgy rommá lőnek, mint az arty. Ahhoz kb. ugyanaz kell. Menj egy bokorba, várd a spotot és lődd be a peakdmedet, ala régi arty rendszer. Amit ugyan túlélek, de pont ott vagyunk mint régen az artikkal. Marad jobb esetben 40, rosszabban 25-30% hp-m, amivel már egy traddel 1 lövésesre fogyok. Onnantól ugyanúgy passzivitásra vagyok ítélve.

Amire rá akarok világítani, hogy ezek mind szituáció függő dolgok. Nem lehet mindig flankelni, és nem lehet mindig valahogy máshogy megoldani, különösen a mostani felgyorsult metában. Azt vitatni, hogy vannak szituációk, amikben igenis szükséges az arty felesleges, mert ugyanolyan tény, mint a futrinkák problémái vagy az, hogy 3 arty sok egy csatában.

Ahogy az is tény, hogy a PvP játékok alapelve a kő-papír olló elvre épülnek, ha pedig belenyúlsz az egyik elembe, az automatikusan új irányt és új egyensúlyi állapotot eredményez. Az arty nerf óta a TD-k peakdmg szerepe felértékelődött, sőt, egyes Heavyk esetében is elment a WG abba az irányba, hogy nagy kaliberű, peakdmger ágyúkat kezdett felpakolni. Nem nehéz innen kitalálni, hogy a következő osztály amire fel fog kerülni az a MED-ek lesznek, ha tovább gyengítjük, vagy megszüntetjük az artykat. Vagyis nem leszünk vele érdembe előrébb, csak más lesz. Peakdmer mindig lesz. Kemp/beásott pozíció, ami ellen kell ellenszer, mindig lesz.

A futrinkák is alapvetően azért lettek bevezetve, mert a lightok már túlságosan is uralni tudták a passzív spotjukkal a térképek egy jó részét, ami ugyanúgy passzivitást eredményezett mindkét oldalon, egyfajta viewrange harccá változtatva a játékmenetet az erre alkalmas pályákon.

Összességében szerintem a futrinka nélküli idők rendszerének finomítása, optimalizálása sokkal ideálisabb lett volna. Viszont a tömeg nyomására egy sokkal nagyobb követ dobtunk be a vízbe, ami így sokkal nagyobb hullámokat is gerjesztett és most már 1 helyett 3 problémás osztályunk van (arty, futrinka, peakdmegr TD-k). Ezért sokkal jobb lenne első körben a finomhangolás felé menni, amit viszont a zsigeri gyűlölet lehetetlenné tesz, ezzel kikényszerítve olyan dolgokat, amitől jelenleg az átlag, tömegbázist adó játékosok számára csak frusztrálóbb lesz a játék, ami hosszú távon nem jó senkinek se. A lokális gondolkodás helyett a globális mindig célravezetőbb lenne meglátásom szerint.

Még egyszer hangsúlyozva, hogy az általad leírt problémákkal egyébként egyetértek.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: ogreee
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja #304807 Írta: Blackmoon
Megválaszolva: Blackmoon
Gyerekek, szokjunk már le erről hogy vakon egymást lődözzük Artyval, flenkelve a szokásos helyeket, meg a torkolat tüzet keresgélve! Legyen már meg a betyár becsület! Rohadt idegesítő! Nincsen már dolgotok a pályán? Nincsen elég célpont ami látható is? Ott nagyobb szükség van a lövésekre, nem gondoljátok? Na! ;-)
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja #304808 Írta: bandras32
Megválaszolva: bandras32

Gyerekek, szokjunk már le erről hogy vakon egymást lődözzük Artyval, flenkelve a szokásos helyeket, meg a torkolat tüzet keresgélve! Legyen már meg a betyár becsület! Rohadt idegesítő! Nincsen már dolgotok a pályán? Nincsen elég célpont ami látható is? Ott nagyobb szükség van a lövésekre, nem gondoljátok? Na! ;-)
 

Hohóóóóó, újra van dühöngő!
Ha esetleg arty-zok és nincs spot, én is a tipikus helyeket szoktam lőni. A legtöbb ilyen hely körül szokott lenni kerités is, vagy fa, ha dől már lövök is. Az ellenfél arty-jainak levadászása pedig szerintem minden arty-s kötelessége! Mert ha nincs az ellenfélnél arty, akkor a csapat szabadabban mozog, nagyobb az esély a győzelemre.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: mistadabolina, bhaalhun, Gomezz007, Slandyke, harakiri, Blackmoon
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja - 2 éve 2 hónapja #304817 Írta: máté.nyitrai
Megválaszolva: máté.nyitrai
Akik a csapat elosztást össze okádták most nagyon szívesen belevernék a fejükbe egyet! Inkább kilépek mielőtt tönkre vágja a napom. Ti mit szoktatok csinálni mikor az ég világon semmit nem lehet össze hozni a játékba?
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja #304820 Írta: máté.nyitrai
Megválaszolva: máté.nyitrai

Lemaradt hogy akadályozod a társaidat hogy nekik se legyen jobb de ezt leszámítva egész korrekt válasz volt.

Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja #304873 Írta: tybur0n
Megválaszolva: tybur0n
mi a fasz van a jatekkal?
 
   
Mellékletek:
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja - 2 éve 2 hónapja #304877 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
csúcstroll skorpio a foglalás után kilövi a kb 1% hp-n lévő gonosz ikertesót. 
(simán lerohanhatta volna, mert 100% hp-ról indult neki a szitu) 

ha vki perverz véginézni van replay is
Mellékletek:
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja - 2 éve 2 hónapja #304889 Írta: Tankpeti
Megválaszolva: Tankpeti

csúcstroll skorpio a foglalás után kilövi a kb 1% hp-n lévő gonosz ikertesót. 
(simán lerohanhatta volna, mert 100% hp-ról indult neki a szitu) 

ha vki perverz véginézni van replay is
 

Bulcsu privátban kért meg, hogy állapítsam meg, hogy ami történt miért történt (Ez az az üzenet)
Nincs sok lehetőség (és mindegyik fejlesztői hibának tekinthető):
  • Megváltozott a mechanika (na most ez azért is lehetséges, mert a hivatalos oldalról eltűntek az ezzel kapcsolatos leírások és egy "Mechanics have changed - section needs updating" felirat van, és a hivatalos WG oldalon sem részletezik ezt. Ennek az információnak a 'nem' közlése a fejlesztők hibája, érdemes lehet majd letesztelni (gyakorlóban)).
  • A szerver bugos volt, valamilyen információt rosszul kapott meg.
  • A mechanika feltételezi, hogy a foglalás után semmisülnek meg a tankok. Na most ez itt egy az egyben ugyanakkor történt. Mivel a foglalás egy másodpercenként tickelődő folyamat, lehetséges, hogy a szerver először azt az információt kapta meg, hogy a Skorpion meghalt, mely esetben még ugye van pár sec az eredményig, és közvetlen ezután kapta meg az információt, hogy a bázist elfoglalták, és ez felülírta az előbbi eredményt (hasonlóan az összes tank megsemmisítése is felülírná a foglalást). Ez rákenhető a játékkódra.
Minden esetben "lehetne" szólni a supportnak (legalább egy válasz utáni érdeklődés miatt), bár kárpótlást 1 vereség miatt nem fognak adni.
Ugyanakkor ismét érdekes példája annak, hogy a programkód okozhat furcsa dolgokat.
 
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Bulcsu
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja #304893 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
Köszi a választ! Persze nem sűrűn fordult elő eddig ilyen. Kb 2-szer 2 év alatt. Csak akkor messze voltam az esettől, így az első, hogy meg tudom örökíteni. (Másfelől, ha a csapattárs Skorpio kicsit bátrabb, akkor most nem lenne miről beszélnünk. Így nem a WG-t hibáztatom ez esetben, ha nem is tökéletes a rendszerük.)
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja #304900 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu

Ilyen RNG-nél talán már lehet dühöngeni...

Lehet hát. Inkább ilyeneket rakj fel, mert ezt munkahelyen is tudom nézni, a replayt azt nem. 
Milyen volt a winrate-je az ellenfélnek? Mert ez is befolyásolja bizonyos szituban az rng-t. 
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja #304901 Írta: Nortonor
Megválaszolva: Nortonor

Ilyen RNG-nél talán már lehet dühöngeni...

Sikerült telibelőnöd az ágyúját amit okosan beletartott az arcodba, jól csinálta, egyéb kommentárt nem igényel.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: bagó.bagó
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja - 2 éve 2 hónapja #304906 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
Bao:
csata után gondoltam, hátha megnézted.
(azt azért tudod, hogy kell. feltételezem.)
Az rng-s duma irónia volt, mielőtt feldobnál Jacktornak.
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja #304908 Írta: Bulcsu
Megválaszolva: Bulcsu
Kedves Bao tanítványom! 
Túlagyalod.
De a videót nem viccből mondtam, hogy jobb, ha úgy osztod meg. Gyorsabb visszanézni, hogy volt egy adott szitu. Amúgy Nortonornak van igaza szerintem. Vitted az ágyút. Az ellen meg az "arcba mászós" taktikát alkalmazta. (Illetve te is az arcába másztál, de az eredmény, szempontjából mindegy is.)
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: bagó.bagó
Téma zárolva.
2 éve 2 hónapja #304917 Írta: Nortonor
Megválaszolva: Nortonor
Ebből a nézetből nem is fogod megtudni mivel az ágyúcső végét nem látod. Játszd vissza a replayt külső nézetben, vagy küld el és kifotózom.
Téma zárolva.
2 éve 1 hónapja #304923 Írta: Nortonor
Megválaszolva: Nortonor
Így van mint a képen is láthatod a lövésed előtti pillanatban a 277 a lövegével blokkolni tudta a lövésed. Ehhez két dolgot kell figyelembe venni:

1. Az ágyúcsöveknek a játékban nincs ütközési modelljük, azaz keresztül tudsz nézni vele egy tankon, nem fog elakadni egy fában vagy egy épületben a lövegcső.
2. Mindezek ellenére, bár klasszikus értelemben vett ütközési modellje nincs, de hitboxa van, azaz ha eltalálod az ellenfél lövegét, a cső hosszában bárhol akkor elakad benne a lövés. Néha sárgul vagy törik is a löveg ilyenkor, de ez sem törvényszerű.

Esetleg a csata végi reportban meg tudod nézni lőttél-e löveg modult a 277-nek. 

Szóval összegezve, mivel a lövegnek ütközési modellje nincs, ezért a 277 simán be tudta úgy lógatni a csöve végét a te löveged azon pontjára ahol a testhez csatlakozik. Ugyanakkor hitboxa van, így mivel a lövegét lőtted meg, ebben elakadt a lövésed.
Sniper nézetben ezt nem láttad, mivel a 277 magasabb nálad és a kameranézeted felett lógott be lényegében a cső. Remélem érthető így.
Téma zárolva.
© 2024 WOTINFO. Minden jog fenntartva.