Jelenleg

9
látogatónk van

Dühöngjünk #2 (16+)

1 éve 8 hónapja - 1 éve 8 hónapja #296347 Írta: Bhalangir
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
Eza topic egy dühöngőben indult beszélgetésből lett áthelyezve, külön ágra terelve.
Ennek a topicnak a célja a fórum többi szekciójában található arty beszélgetéseken túlmutatóan az arty játékon belüli szerepéről, funkcióiról beszélgetni kötetlenül, zsigeri utálat mentesen. A hangsúly az artik utálatán túli beszélgetésen van! Ha azérvelés nélküli nemtetszélsedet, frusztrációdat szeretnéd kifejezni, azt ne ebben a beszélgetésben tedd, mert az át lesz helyezve a dühöngő részlegbe. A cél itt érvek és ellenérvek ütköztetése, a "pustuljoin mind"-en túlmutató eszmecsere.





Figyelem: Spoiler!


Az általad leírt jelenségeket nem vitatva, ugyanakkor a benne lévő érzelmi töltettel nem egyetértve, ez az érem egyik oldala, ami neked a te játékstílusodból adódóan a legtöbb problémát okozza.

De vannak más játék helyezek is, ahogy a kemp se feltétlen és kizárólagosan a második-harmadik vonalba való rejtőzködést takarja. Arra valóban teljesen helytálló amit írtál.

De mi van például amikor a Super Conqueror-al elmész med oldalra, mert ott van HD-od? Ott állok a kisebb kaliberű ágyúmmal, amivel a HE-t is csak benyeled a tornyoddal sebződés nélkül. Mögötted ül a TD vagy további med támogatás, és hiába vagyunk számbeli fölényben, te tartod az oldalt, miközben mi tehetetlenek vagyunk! A túloldalunk lassan elfogy, én meg választhatok, hogy megrohanjam a túloldalon azóta már fölénybe került túlerőt. Vagy vezessek rohamot ellened, hogy a mögötted ülők szépen levadásszanak, vagy akkora veszteséget okozzanak, amivel a létszámfölényünk semmissé válik? Vagyis ott ülök a csatában, ahol köszönhetően a tornyodnak választhatok a vesztés módjáról, ha nincs arty, aki téged kimozdítana. És akkor most helyettesítsünk be téged Ödön Bödönnel, aki amúgy ezt a nem nagy tudást igénylő helyzetet felismerte, és akár némi túlzással ki is mehet vacsorázni, elég annyira kidugni a tornya tetejét, hogy mi spot alatt legyünk.

Vagy mit csinálok, amikor már kevés vagyok a túlerő ellen, de tartani kellene az oldalunkat, mert a túloldal számbeli fölénye ellenére megakadt, vagy nem tud áttörni. Ha van mögöttem arty támogatás, az pont elég arra, hogy ügyeskedve, forogva, páncélt rázva megoldjam. De kell a segítség.

Mi van amikor vesztésre állunk, de van egy jó heavy, aki ügyeskedik, forog és a végén ketten lehozzuk, sőt a 6k+-t sebző heavy a végén rámír, hogy mennyire kellettem a győzelemhez és köszöni a supportot. Ha ott nincs ary simán vesztünk, mert akármennyire is ügyes volt, bedarálták volna.

Vagy mi van azon a Prohorovkán, ahol nincs arty, de a TD-k annyira tudják fogni az oldalakat, hogy kiüljük semmittevéssel az egészet, és az veszít aki elsőre kezdeményez. A bokorból, spotolatlanul szednek szét a TD-k.

És mi van akkor, amikor a spotolatlan TD-k ugyanúgy rommá lőnek, mint az arty. Ahhoz kb. ugyanaz kell. Menj egy bokorba, várd a spotot és lődd be a peakdmedet, ala régi arty rendszer. Amit ugyan túlélek, de pont ott vagyunk mint régen az artikkal. Marad jobb esetben 40, rosszabban 25-30% hp-m, amivel már egy traddel 1 lövésesre fogyok. Onnantól ugyanúgy passzivitásra vagyok ítélve.

Amire rá akarok világítani, hogy ezek mind szituáció függő dolgok. Nem lehet mindig flankelni, és nem lehet mindig valahogy máshogy megoldani, különösen a mostani felgyorsult metában. Azt vitatni, hogy vannak szituációk, amikben igenis szükséges az arty felesleges, mert ugyanolyan tény, mint a futrinkák problémái vagy az, hogy 3 arty sok egy csatában.

Ahogy az is tény, hogy a PvP játékok alapelve a kő-papír olló elvre épülnek, ha pedig belenyúlsz az egyik elembe, az automatikusan új irányt és új egyensúlyi állapotot eredményez. Az arty nerf óta a TD-k peakdmg szerepe felértékelődött, sőt, egyes Heavyk esetében is elment a WG abba az irányba, hogy nagy kaliberű, peakdmger ágyúkat kezdett felpakolni. Nem nehéz innen kitalálni, hogy a következő osztály amire fel fog kerülni az a MED-ek lesznek, ha tovább gyengítjük, vagy megszüntetjük az artykat. Vagyis nem leszünk vele érdembe előrébb, csak más lesz. Peakdmer mindig lesz. Kemp/beásott pozíció, ami ellen kell ellenszer, mindig lesz.

A futrinkák is alapvetően azért lettek bevezetve, mert a lightok már túlságosan is uralni tudták a passzív spotjukkal a térképek egy jó részét, ami ugyanúgy passzivitást eredményezett mindkét oldalon, egyfajta viewrange harccá változtatva a játékmenetet az erre alkalmas pályákon.

Összességében szerintem a futrinka nélküli idők rendszerének finomítása, optimalizálása sokkal ideálisabb lett volna. Viszont a tömeg nyomására egy sokkal nagyobb követ dobtunk be a vízbe, ami így sokkal nagyobb hullámokat is gerjesztett és most már 1 helyett 3 problémás osztályunk van (arty, futrinka, peakdmegr TD-k). Ezért sokkal jobb lenne első körben a finomhangolás felé menni, amit viszont a zsigeri gyűlölet lehetetlenné tesz, ezzel kikényszerítve olyan dolgokat, amitől jelenleg az átlag, tömegbázist adó játékosok számára csak frusztrálóbb lesz a játék, ami hosszú távon nem jó senkinek se. A lokális gondolkodás helyett a globális mindig célravezetőbb lenne meglátásom szerint.

Még egyszer hangsúlyozva, hogy az általad leírt problémákkal egyébként egyetértek.

"Tükörbe nézünk
De önmagunkba soha
Mindig más a hibás
Mindig más ostoba"
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: ogreee

Jelentkezz be, és csatlakozz a beszélgetéshez!

© 2022 WOTINFO. Minden jog fenntartva.