Szép napot!
Jó lenne, ha ezt is sokan tudnák, és így járnának el!
" A Katasztrófavédelem javaslatai a ködlámpa használatról
A Katasztrofavedelem oldalán is vannak útmutatások a ködlámpa használatával kapcsolatban, ezt is érdemesnek tartottuk idézni:
„Ködlámpát csak ködben és sűrű hóesésben szabad használni, amikor az időjárási viszonyok nagyon lassú haladást tesznek lehetővé. Ködlámpát lakott területen belül használni nem szabad! Pedig igen sok autós közlekedik lakott területen belül is tompított és ködlámpa párosítással nappal és sötétedés után is. Amikor egy másik autó utolért, kapcsoljuk le a hátsó ködlámpát! Nem fog nekünk jönni, mert már tud róla, hogy előtte halad egy lassabb jármű.
Különösen a dupla hátsó ködlámpa használata a veszélyes, mert a féklámpa kivillanását késve észleli a mögöttes forgalom.
Ha mindkét oldalon van ködzáró fény, akkor a mögöttes forgalom számára sokkal vakítóbb és a féklámpa felvillanását késve lehet észlelni, mivel a féklámpa fényereje megegyezik a hátsó ködlámpáéval. Mivel adott két vakító fény, ha felvillan a másik ugyanolyan erősségű fényforrás, nincs ingerkülönbség, a vezető csak késve reagál, és ez már sok esetben késő, hátulról utoléri az előtte haladót, hiszen szinte észlelhetetlen a féklámpa felvillanása.”
Sokszor hallottunk már arra is példát, hogy a rendőr büntetett indokolatlan ködlámpa használatért. Azt gondolom, ezzel a rendőri intézkedéssel maximálisan egyet tudunk érteni, és sűrítenénk gyakorisát. De amíg ez nem történik meg, mivel a rendőrök inkább a jobban fizető sebességmérésre helyezik a hangsúlyt, érdemes lenne kitalálni valamit, hogyan tudnánk figyelmeztetni a másokat elvakító, vagánykodó vagy akár csak figyelmetlen sofőröket arra, hogy mást veszélyeztet, vagy akár csak zavar."
A magyar közlekedés kultúra elég alacsony színvonalon van sajnos...
Battlefield 2D style
"You've been thunderstruck."
TierX szinten ...